בריטניה: בוטל הקנס על ClearView בשל עיבוד מידע ביומטרי

אולי יעניין אותך גם

חברת ClearView הצליחה לבטל ביום שלישי קנס של של יותר מ-7.5 מיליון ליש"ט וצווים של משרד נציבות המידע בבריטניה (Information Commissioner's Office - ICO), לאחר שהראתה כי סיפקה שירותים רק לגופי אכיפת חוק או ביטחון לאומי שאינם בבריטניה/איחוד האירופי ולקבלנים שלהם. בפסק הדין נחשף כי ל-Clearview אין לקוחות בבריטניה או באיחוד האירופי, ובית הדין שדן בערעור הגיע למסקנה שלמרות ש-Clearview עיבדה מידע הקשור לניטור התנהגות נושאי מידע בבריטניה, ל-ICO "לא הייתה סמכות שיפוט" לנקוט בפעולות אכיפה או להושית את הקנס על Clearview.

בתגובה לפסק הדין, אמר ה-ICO כי הוא ישקול היטב את הצעדים הבאים, והבהיר כי "פסק הדין אינו מונע מה-ICO לפעול נגד חברות בינלאומיות שמעבדות נתונים של נושאי מידע בבריטניה, במיוחד עסקים הקוצרים מידע על נושאי מידע בבריטניה. במקום זאת, פסק הדין דן בפטור ספציפי בעת אכיפת דין זר".

כזכור, Clearview כבר ספגה קנסות רבים בסך עשרות מליוני אירו מרשויות הגנת פרטיות שונות באירופה דוגמת איטליהיוון וצרפת. בשנה שעברה, בתום חקירה שערך ה-ICO בשיתוף הרשות להגנת הפרטיות באוסטרליה, הטיל הרגולטור הבריטי את הקנס על חברת ClearView בשל איסוף ועיבוד לא מורשים של מידע ביומטרי על המוני נושאי מידע אקראיים מהרשת וציווה עליה להשמיד את נתוני הפנים הביומטריים שברשותה על אודות תושבי בריטניה. מאגר המידע המשמש את Clearview לזיהוי פנים, הגיע אז להיקף של כ-20 מיליארד תמונות. החברה כבר לא מציעה את שירותיה ללקוחות בבריטניה, אך עדיין מחזיקה מידע על אודות תושבי בריטניה במאגריה. מקור: BBC (מאת: כריס ואלנס)