צרפת: קנס צפוי בגובה 20 מליון אירו על חברת ClearView AI

אולי יעניין אותך גם

לאחר שספגה קנסות רבים בסך עשרות מליוני אירו מרשויות הגנת פרטיות שונות באירופה דוגמת איטליה, יוון ובריטניה, כעת גם רשות הגנת הפרטיות בצרפת (CNIL) מטילה קנס נוסף על חברת ClearView בסך 20 מליון אירו, וזאת בעקבות הפרות בוטות של תקנות הגנת המידע האירופיות.

רשות הגנת הפרטיות בצרפת החליטה להטיל את הקנס בעקבות חקירה שערכה הרשות והתרעה בת חודשיים שקיבלה החברה בעקבות תלונות שקיבלה על הפרות שונות של הוראות ה-GDPR העוסקות בין היתר בחוקיות עיבוד המידע (עיבוד מידע ביומטרי ללא בסיס חוקי) ובטיפול לוקה בחסר בבקשות נושאי מידע למימוש זכויותיהם לעיון במידע ומחיקתו.

בין היתר, העלה הדו"ח של רשות הגנת הפרטיות כי ClearView עשתה שימוש בתוכנות לזיהוי פנים לצרכים מסחריים וזאת ללא הסכמת נושאי המידע שהמידע אודותם נאסף על ידי תוכנות אלו. עוד העלה הדוח כי החברה כשלה במתן מענה לנושאי מידע שביקשו למחוק את המידע אודותם השמור במערכות החברה. בהטילה את הקנס, הרשות גינתה את היעדר שיתוף הפעולה מצד החברה לסייע לרשות בחקירה ולמסור פרטים רלוונטים בהתאם להוראות ה-GDPR. מלבד הקנס, הרשות להגנת הפרטיות הצרפתית ציוותה על ClearView למחוק את המידע שברשותה ולחדול מעתה והלאה מעיבוד מידע אישי של נושאי מידע בצרפת. מקור: דטה גיידנס.