ארה"ב: נדחתה תביעה נגד חוק לאימות גיל באתרים למבוגרים

אולי יעניין אותך גם

שופט בית המשפט המחוזי בארה"ב דחה בשבוע שעבר את תביעת פעילי הגנת הפרטיות וחופש הביטוי נגד החוק לדרישות גיל לצפייה בפורנוגרפיה ברשת (SB287), שנועד למנוע את גישתם של קטינים לאתרים בעלי תנים פוגעניים (כמו אתרי פורנוגרפיה). law.co.il מזכיר כי פורנהאב חסמה בעקבות החוק את גישת משתמשיה ביוטה, בין היתר בשל חששות לפרטיות ולשלום הקטינים.

בתביעה שנדחתה, טענו העותרים כי החוק מפלה באופן בלתי הוגן ביטויים מסוימים, מפר את חופש הביטוי של ספקי פורנו ומוביל לפגיעה בפרטיות של מי שרוצים לצפות בתכנים מיניים. בדחותו את התביעה הבהיר בית המשפט שהתובעים לא יכולים לתבוע את פקידי הממשל ביוטה בגלל האופן שבו החוק דורש לאכוף אימות גיל - תושבי יוטה עצמם יהיו אלו שיוכלו להגיש תביעות במסגרת החוק, לא פקידי הממשל. בנוסף, הבהיר השופט, ש"לא ניתן לקבל צו מניעה לפני אכיפה".

אתרים נוספים, כמו פורנהאב, בחרו גם הם לחסום את גישת המשתמשים ביוטה. אתרים אחרים מיישמים שירותי אימות גיל של צדדים שלישיים, כמו Yoti, שמשתמשת במצלמות רשת לסריקת פני המשתמשים ולהערכת את גילם על סמך תכונות פניהם. המתנגדים לחוק ממשיכים לטעון שהחוק אינו רק פוגע בחופש הדיבור, אלא גם מאיים על הפרטיות במרחב הדיגיטלי כיוון שאי אפשר להבטיח שאתרים לא ישמרו מידע אישי המשמש לזיהוי המשתמשים. פעילי הגנת הפרטיות וחופש הביטוי הודיעו שיערערו על דחיית התביעה, כפי שפעלו נגד חוק דומה בלואיזיאנה. מקור: AP News (מאת: סם מץ).