בעקבות חוק לאימות גיל - פורנהאב חוסמת משתמשים ביוטה

אולי יעניין אותך גם

מדינת Utah ("יוטה") החלה לדרוש מגופים מסחריים המפיצים תכנים פוגעניים (כמו חומרים פורנוגרפיים) לקטינים להטמיע שיטות אימות גיל סבירות לאימות גילו של אדם, במסגרת החוק לדרישות גיל לצפייה בפורנוגרפיה ברשת (SB287) שנכנס לתוקף אתמול. Mindgeek, מפעילת אתר הפורנו העולמי PornHub, חסמה בתגובה את גישתם של המשתמשים הממוקמים במדינה יוטה, ובמקום זאת הציבה סרטון של Cherie DeVille, שחקנית פורנו, החברה בוועדת Adult Performer Advocacy Committee, בו היא מסבירה מדוע מבקרי האתר חסומים.

בסרטון, טוענת DeVille שאימות גיל באמצעות מסירת תעודת זהות בכל פעם שמשתמש מעוניין לבקר בפלטפורמת למבוגרים, כפי שהחוק דורש, אינו הפתרון היעיל ביותר להגנה על המשתמשים, ולמעשה, עלול לסכן קטינים ואת פרטיות המשתמשים. מחסור באכיפה מתאימה על כל הפלטפורמות למבוגרים יוביל משתמשים וקטינים לפלטפורמות לא בטוחות, שבוחרות לא לציית לחקיקה, ועלולות לגרום לפגיעה משמעותית במשתמשים ובקטינים. DeVille קוראת למשתמשי יוטה לדרוש מהמחוקקים פתרונות אימות שמבוססים על מכשירי השמתמשים, שהופכים את האינטרנט לבטוח יותר, תוך כיבוד פרטיות המשתמשים.

גם מומחים בתחום טוענים שאימות הגיל לא עובד כדי להגן על ילדים באינטרנט, ורק מוביל להעברת חומרים פורנוגפריים שעלולים לפגוע בקטינים למקומות פחות בטוחים באינטרנט, תוך חשיפת משתמשים מבוגרים לסיכוני לגניבת זהות, פריצות אבטחה וסחיטה. מיד לאחר שהחוק התקבל ביוטה, תושבים החלו לדון כיצד להשתמש ברשתות פרטיות וירטואליות (VPN) כדי להמשיך לגשת לפורנו. law.co.il מזכיר שרק לאחרונה יוטה העבירה חוקים ברוח דומה, כמו דרישה להסכמה הורית עבור שימוש נוער ברשת חברתית. [מקור: Vice, מאת: סמנתה קול]