ת"צ 30295-11-22 תמיר נ' קופת תל אביב כרטיסים ומופעים בע"מ

אולי יעניין אותך גם

הסתלקות מתוגמלת מייצוגית ספאם (פסק-דין, מחוזי מרכז-לוד, השופטת כרמית בן אליעזר, 5.12.2024):

העובדות: בקשה לאישור הסתלקות מבקשה לאישור תביעה כייצוגית. בבקשת האישור המבקש טען כי המשיבה, חברה העוסקת בשיווק ומכירת כרטיסים למופעים, הפרה את סעיף 30א לחוק התקשורת (בזק ושידורים), התשמ"ב-1982, בכך ששיגרה דברי פרסומת לנמענים ללא הסכמה מפורשת, או לאחר שהודיעו על סירוב, תוך הפרה גם של הדרישות הצורניות שבחוק. המשיבה טענה, בין היתר, כי ככלל היא מקיימת את הוראות החוק, אך כי לפרק זמן קצר, עקב תקלה בשל מעבר למערכת חדשה, נשלחו דברי פרסומת לקבוצה מצומצמת של נמענים, בהם המבקש, אף כי לא נתנו הסכמה או שהודיעו על סירוב. הצדדים גיבשו מתווה מוסכם לסיום המחלוקת. 

נפסק: יש לאשר את הסכמות הצדדים, להיעתר לבקשת ההסתלקות, ואף לפסוק לטובת המבקש ובא-כוחו גמול ושכר טרחה. בקשת האישור הוגשה בגין שני סוגים של הפרות נטענות של חוק התקשורת: משלוח דברי פרסומת למי שלא נתנו הסכמה או לאחר ששלחו הודעת סירוב; ואי קיום הדרישות הצורניות של החוק. בכל הנוגע להפרה העיקרית, התחוור כי זו הייתה תולדה של תקלה שהתרחשה לפרק זמן תחום, שבמהלכו, בשל מעבר בין מערכות מחשוב, התנהלו נציגי המשיבה העוסקים במלאכה על פי רשימות תפוצה שלא היו מעודכנות. מספר חברי הקבוצה שלהם נשלחו דברי פרסומת כאמור עומד על 145 נמענים. המעבר למערכת המחשוב הושלם והתקלה תוקנה זה מכבר. בכל הנוגע להפרה הצורנית, מידת הפגיעה בנמעני ההודעה ובתכליות החוק בסוג זה של הפרה היא מינורית יחסית. בייחוד בהתחשב בעובדה שכל הנמענים אליהם נשלחו דברי הפרסומת הם לקוחות שרכשו בעבר כרטיסים מהמשיבה, כך שהמשיבה לא הייתה זרה להם, וספק אם הייתה להם סיבה לחשוש מלחיצה על קישור הכלול בהודעה שנשלחה אליהם. משהתחייבה המשיבה לנקוט שורה של צעדים על מנת למנוע הישנות תקלות, לפצות את חברי הקבוצה אשר כלפיהם בוצעה ההפרה העיקרית, ולהעניק פיצוי כללי, בדרך של תרומה בסכום לא מבוטל למטרה נעלה, אין עוד תוחלת בהמשך ניהול ההליך. המשיבה תשלם גמול לתובע הייצוגי בסך 5,000 ש"ח ושכ"ט לבא-כוחו בסך 35,000 ש"ח. ניתן תוקף של פס"ד להסכמת הצדדים.