הסדר פשרה בייצוגית ספאם נגד חברת תקשורת (פסק-דין, מחוזי מרכז-לוד, השופטת חנה קיציס, 13.11.2024):
העובדות: בקשת הצדדים לאשר הסדר פשרה בתובענה ייצוגית. המבקשים טענו כי המשיבה הפרה את סעיף 30א לחוק התקשורת (בזק ושידורים), התשמ"ב-1982, בכך ששלחה למבקש 1 דבר פרסומת ללא הסכמתו ובכך ששלחה למבקש 2 דבר פרסומת לאחר סיום התקשרותו עמה. כן נטען כי המשיבה אינה מאפשרת הסרה מרשימת התפוצה. המשיבה טענה כי למבקש 1 אין עילת תביעה וכי למבקש 2 נשלחה הודעה בודדת שאינה עולה כדי הפרת חוק התקשורת. הצדדים הגיעו להסדר.
נפסק: יש לאשר את הסדר הפשרה. ההסדר ראוי, הוגן וסביר בהתחשב בעניינם של חברי הקבוצה. הסדר הפשרה הביא להסדרה עתידית ופיצוי צרכני המשיבה לעבר. המבקשים הציגו תשתית ראייתית לתמיכה בטענות התביעה. השאלות המשותפות לחברי הקבוצה עוסקות במשלוח פרסומות בניגוד לחוק וחברי הקבוצה מושפעים מהפרת החוק באופן דומה. שווי הפיצוי לחברי הקבוצה (268,700 ש"ח) הוא סביר ביחס לנזק הנטען. ההסדר מבטיח שהפיצוי יוצע לחברי הקבוצה. אומנם הפיצוי הוא בשווה כסף, אולם יש בו ערך לחברי הקבוצה שממשיכים להשתמש בשירותי המשיבה. לשני הצדדים טענות משפטיות ועובדתיות והסדר הפשרה מאזן כראוי את סיכויי ההצלחה בהליך ומהווה חלופה לניהול הליך משפטי. הסדר הפשרה כולל אכיפה ויישום של הוראות הדין. סיום ההליך בפשרה הוא הדרך היעילה וההוגנת לסיום ההליך. הצדדים המליצו על פסיקת גמול בסך 15,000 ש"ח למבקשים ושכר טרחה בסך 58,600 ש"ח. הגמול לכל מבקש יהיה 6,000 ש"ח ושכ"ט ב"כ המבקשים יהיה 55,175 ש"ח. ניתן להסדר הפשרה תוקף של פס"ד.