ת"צ 45459-12-23 הראל נ' קוראל המילניום בע"מ

אולי יעניין אותך גם

הסתלקות מייצוגית נגישות ללא גמול, תוך תשלום הוצאות בשל היעדר פניה מוקדמת (פסק-דין, שלום טבריה, השופטת ברכה לכמן, 7.10.2024):

העובדות: בקשת המבקש להסתלק מבקשתו לאשר תובענה כייצוגית. בבקשת האישור המבקש טען כי המשיבה הפרה את חוק שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות, התשנ"ח – 1998, ואת תקנות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות (התאמת נגישות לשירות), התשע"ג - 2013, בכך שלא פרסמה הסדרי נגישות ופרטי רכז נגישות באתר האינטרנט שלה. בעקבות בקשת האישור פעלה המשיבה לתיקון האתר, כך שיהיה תואם לדרישות החוק והתקנות, פרסמה הסדרי נגישות בסניפיה וכן פרטי רכז נגישות. המבקש טען כי תיקון האתר ממחיש כי המשיבה מודה בהפרה ובקיומה של עילת תביעה לכאורה, וכי התובענה הביאה תועלת, אך נוכח החלטות שניתנו בנושא חשיבות הפנייה המוקדמת, ביקש המבקש למחוק את ההליך מבלי לעמוד על גמול ושכ"ט. המשיבה טענה כי המבקש מגיש בקשות לאישור תובענות ייצוגיות, וכאשר מבין שלא תצמח לו תועלת מהן, הוא נוטש את הבקשה בתקווה שביהמ"ש יורה על מחיקת ההליך ללא צו להוצאות.

נפסק: יש לאשר את הבקשה להסתלקות, ללא פסיקת גמול למבקש ושכ"ט לבא כוחו. אין להתעלם מכך שהמבקש הפר את החובה של פניה מוקדמת למשיבה לתיקון ההפרה, שהיא תנאי להגשת התביעה הייצוגית בעילות תביעה לפי חוק הנגישות והתקנות מכוחו [עניין אביב בית השקעות - ת"צ 52621-07-23]. יש גם לתת משקל לריבוי הגשת תובענות ייצוגיות בעילות זהות על ידי המבקש, שחלקן נמחקו בחוסר מעש וחלקן לאחר הגשת בקשת הסתלקות, ללא צו להוצאות. המבקש ישלם למשיבה הוצאות בסך 3,000 ש"ח.