ת"צ 37025-09-23 קסלסי נ' מלונות פתאל בע"מ

אולי יעניין אותך גם

הסתלקות מוסכמת מייצוגית ספאם (פסק-דין, מחוזי ת"א, השופטת הדס עובדיה, 19.8.2024):

העובדות: בקשה מוסכמת להסתלקות מבקשה לאישור תובענה ייצוגית. המבקשת טענה בבקשת האישור כי היתה בעבר לקוחה של המשיבה, וכי המשיבה שיגרה אליה ולחברי הקבוצה מסרונים פרסומיים, ללא הסכמתם וכשדרך ההסרה בהם שגויה, בניגוד לסעיף 30א לחוק התקשורת (בזק ושידורים), התשמ"ב-1982. המשיבה כפרה בקיומה של עילה אישית או קבוצתית וטענה כי למשיבה אין עניין לשלוח דברי פרסומת לאדם שאינו מעוניין בכך, כפי שמעידים מאמציה הרבים בקבלת הסכמה למשלוח דברי פרסומת ובמשלוח ההודעות לנמענים אלה בלבד. המשיבה טענה עוד כי מדובר באירועים בני 12 שנים, באופן שאינו מאפשר בירור יעיל והוגן של המחלוקת. 

הצדדים הגיעו להסדר הסתלקות מתוגמלת, במסגרתו המשיבה התחייבה לרענן ולחדד את נהליה בקרב עובדיה, על מנת להבטיח שדברי פרסומת יישלחו אך ורק ללקוחות שמסרו את הסכמתם לכך מראש וכדין. לצד לינק להסרה, המשיבה אף תאפשר להודיעו על סירוב לקבלת דברי פרסומת במסרון חוזר. המשיבה הסכימה לשלם גמול למבקשת בסך 3,000 ש"ח, ושכר טרחה לבא-כוחה בסך 10,500 ש"ח.

נפסק: בנסיבות העניין יש לקבל את בקשת ההסתלקות. הבקשה לאישור תובענה ייצוגית נגד המשיבה נמחקת, ותביעתה האישית של המבקשת נגד המשיבה נדחית. בשים לב לחוק תובענות ייצוגיות; לשיקולים לפסיקת גמול ושכר טרחת עו"ד; לתועלת שהושגה עקב הגשת בקשת האישור; על רקע הסיכויים והסיכונים שבהמשך ניהול ההליך מבחינת חברי הקבוצה, חוסר הבהירות ביחס לקיומה של עילה קבוצתית, הנובע מכך ביחס לצורך בפיצוי חברי הקבוצה לעבר, והתועלת שיש בהסכם לחברי הקבוצה בהווה ובעתיד, יש לקבל את המלצת הצדדים בדבר פסיקת גמול ושכ"ט, שהיא מידתית בנסיבות העניין.