אישור הסתלקות מתוגמלת מייצוגית ספאם נגד מרכז שירות לרכב (פסק-דין, שלום ת"א, השופט ליאור גלברד):
העובדות: בקשה מוסכמת להסתלקות מתוגמלת מבקשה לאישור תובענה כייצוגית. בבקשת האישור המבקש טען כי המשיבה, המנהלת מרכז שירות מורשה בתחום הרכב, שלחה דבר פרסומת במסרון ללא הסכמת הנמענים. עוד טען המבקש כי לא התאפשר לנמענים להסיר עצמם מרשימת התפוצה במסרון חוזר, אלא רק דרך קישורית, הכל תוך הפרת סעיף 30א לחוק התקשורת (בזק ושידורים), התשמ"ב-1982. בבקשת ההסתלקות טענה המשיבה כי שלחה את המסרון באופן חד פעמי לקבוצה מצומצמת של לקוחות מוסך, כדי ליידע אותם על האפשרות לקבל שירות במוסך המשיבה. הצדדים הסכימו שהמשיבה תערוך ריענון וחידוד נהלים בנוגע למשלוח דברי פרסומת כדין, ותפעל כדין במשלוח דברי פרסומת מטעמה. המשיבה התחייבה להעניק הטבת קופון בשווי של 80 ש"ח לכל נמען שנשלח אליו המסרון. הצדדים המליצו על פסיקת גמול למבקש בסך של 3,000 ש"ח ושכר טרחה לבא כוחו בסך 17,000 ש"ח.
נפסק: ניתן לאשר למבקש ולבא כוחו להסתלק מן הבקשה לאישור, כמבוקש. לכאורה נראה כי עמדה למבקש עילת תביעה של הפרת סעיף 30א לחוק התקשורת. בשים לב לעניין ולעוצמת ההפרה הנטענת, כמו גם להיקף הקבוצה; לכך שהמשיבה נטלה אחריות לתיקון הפגם הנטען; ולכך שפסק הדין אינו יוצר מעשה בית דין, אין מניעה לאשר את ההסתלקות בהתאם לבקשת ההסתלקות. סכומי הגמול ושכר הטרחה סבירים בנסיבות העניין.