ת"ק 51887-06-23 גפן נ' שטרית ואח'

אולי יעניין אותך גם

התובע שלח 5 בקשות הסרה, אך יש להתחשב בכך שלא לחץ על כפתור ההסרה (פסק-דין, תביעות קטנות עכו, הרשמת לינא בולוס עואד, 16.6.2024):

העובדות: תביעת ספאם. התובע טען כי הנתבעים, המשווקים ומארגנים טיולים קולינריים, שלחו לו דברי פרסומת בדוא"ל, ללא הסכמתו, ובניגוד להוראות סעיף 30א לחוק התקשורת (בזק ושידורים), התשמ"ב-1982. התובע טען כי לאחר שקיבל שבע הודעות שיווקיות פנה לנתבעים בבקשות חוזרות ונשנות להסרה, אך אלה המשיכו ושלחו לו 64 הודעות נוספות. הנתבעים טענו, בין היתר, כי התובע נסע לטיולים קולינריים באמצעותם, ואישר קבלת הודעות על אירועי הנתבעים. הנתבעים טענו כי כל הודעה כללה שני קישורים להסרה וכי התנהגות התובע, שנמנע במכוון מלהסיר עצמו מרשימת התפוצה, לאחר שקיבל פרסומים לפי הסכמתו, מעידה על חוסר תום לב.

נפסק: דין התביעה להתקבל בחלקה. ההודעות שקיבל התובע הן "דבר פרסומת" לצורך החוק. התובע הסכים לקבל דברי פרסומת מהנתבעים ולכן משלוח 7 ההודעות הראשונות הוא כדין. גם היכן שנתן הנמען את הסכמתו לקבל "דבר פרסומת", נתונה לו הזכות להודיע על ביטול ההסכמה שנתן. התובע פנה במיילים לנתבעים בדרישה להימנע ממשלוח "דבר פרסומת", ובחר לא להשתמש בלחצן "הסר", אפשרות הסרה שצורפה להודעות. יש להתחשב בכך שהתובע פנה לנתבעים בחמש הודעות הסרה בדוא"ל, אך מנגד בכך שלא השתמש בכל האפשרויות שעמדו בפניו לצורך הקטנת נזקיו ולא לחץ על לחצן ההסרה. הנתבעת תפצה את התובע ב-2,500 ש"ח ותישא בהוצאות בסך 400 ש"ח.