חנות הבולים לא הכירה את חוק הספאם והתביעה כשלעצמה היתה גורם מרתיע (פסק-דין, תביעות קטנות ת"א, הרשמת נעמה ניר):
העובדות: הנתבעת, חברה העוסקת באספנות ובולאות, שלחה 10 הודעות דוא"ל פרסומיות לתובע, תוך הפרת סעיף 30א לחוק התקשורת (בזק ושידורים), התשמ"ב-1982. הנתבעת הודתה כי לא הכירה את החוק ולא הקפידה על מילוי הוראותיו. הצדדים נחלקו בשאלת שיעור הפיצוי. התובע עתר לפיצוי המקסימלי לפי החוק.
נפסק: התביעה הוגשה על 10 הודעות מפרות, שנשלחו בתקופה של ארבע שנים. ההודעות הן איחולי "שנה טובה" והצעה להשתתף במכירות פומביות. ההודעות אינן כוללות "מנגנון הסרה". יחד עם זאת, אין מדובר בהפרה משמעותית בהיקפה, שהכבידה על התובע והפריעה לו לנהל את שגרת יומו. הנתבעת הבינה את הנדרש בהתאם לחוק וההליך כשלעצמו היה גורם מרתיע במובן זה. הנתבעת תפצה את התובע ב-2,000 ש"ח, 200 ש"ח עבור כל הודעה, בצירוף הוצאות בסך 300 ש"ח.