הסדר פשרה בייצוגית שעניינה תקלה בחברת אירוח אתרים (פסק-דין, מחוזי ת"א, השופטת הדס עובדיה):
העובדות: בקשה לאישור הסדר פשרה בתובענה ייצוגית. המשיבה מפעילה את האתר box.co.il, המספק שירותים טכנולוגיים לציבור, לרבות שירותי אחסון אתרים. בשנת 2020 התרחשה תקלה בחומרה ששימשה את המשיבה, שהשביתה אתרי אינטרנט שאוחסנו בשרתיה. בבקשת האישור טענו המבקשות כי בעקבות התקלה הושבתו ואבדו אתרים של לקוחות המשיבה. המבקשות טענו כי המשיבה פעלה בניגוד להסכמים מול לקוחותיה ובניגוד למצגיה באתר, וכי בשל התקלה נגרמו לחברי הקבוצה נזקים ממוניים ולא ממוניים. המשיבה דחתה את הטענות וטענה, בין היתר, כי מיד לאחר זיהוי התקלה, שלא אירעה באשמתה, היא נקטה בכל הצעדים כדי לנסות ולפתור אותה ולטפל ביעילות בלקוחות שהושפעו מהתקלה. המשיבה טענה עוד כי אינה מוכרת שירות גיבוי ייעודי וכי הלקוחות אמונים על גיבוי תכניהם. הצדדים הגיעו להסכמות שפורטו בהסכם הפשרה.
נפסק: יש לאשר את הבקשה ולתת להסדר תוקף של פס"ד. ההסדר משקף פתרון ראוי והוגן לתובענה וכן איזונים ראויים בנסיבות העניין. ההסדר יחסוך התדיינות שעשויה לקחת זמן רב, יאפשר לשפר בהקדם את מצבם של חברי הקבוצה ויש בו כדי להשיג את יעדי בקשת האישור והתובענה לטובת כלל חברי הקבוצה. ההסדר מעניק הטבה לחברי הקבוצה הראשונה והשנייה שאתרי האינטרנט שלהם חזרו לפעילות תוך פרק זמן קצר, בסך מצטבר של כ-167,505 ש"ח; וחברי קבוצה שאתרי האינטרנט שלהם הושבתו ולא שוחזרו יוכלו לבחור בין קבלת פיצוי כספי בסך 700 ₪ או לחלופין הטבת קידום בשווי 2,400 ש"ח. הצדדים המליצו כי ביהמ"ש יקבע כי ישולם גמול למבקשות בסך 15,000 ש"ח; וכי ישולם שכר טרחה לב"כ המבקשות בסך 176,000 ש"ח. אין מקום להתערב בהמלצה זו. המשיבה תישא בהוצאות המבקשות בסך 22,850 ש"ח.