ת"צ 58934-12-21 רז נ' אודיודידאקט בע"מ ואח'

אולי יעניין אותך גם

אישור הסדר פשרה בתובענה ייצוגית לפי חוק הספאם (פסק-דין, שלום ת"א, השופט עדי הדר):

העובדות: בקשה לאישור הסדר פשרה בתובענה ייצוגית. בבקשת האישור טען התובע כי הנתבעים הפרו את סעיף 30א לחוק התקשורת (בזק ושידורים), התשמ"ב - 1982, בכך ששלחו דברי פרסומת בדוא"ל, ללא הסכמת הנמענים, לא שנמענים הודיעו על סירוב לקבל דברי פרסומת, מבלי לציין את המילה "פרסומת" בנושא ההודעה, ומבלי לציין את פרטי המפרסם ודרכי יצירת הקשר עמו. בחודש דצמבר 2022 אישר ביהמ"ש את התובענה כייצוגית. בהמשך לכך הגישו הצדדים את הסכם הפשרה לאישור.

במסגרת ההסדר המשיבה התחייבה להעניק פיצוי לחברי הקבוצה של למעלה מ-1,000,000 ש"ח, באמצעות הענקת הטבה בדמות הרצאה דיגיטלית וספר דיגיטלי. הצדדים הסכימו עוד כי ההודעה על ההטבה תכלול גם הסבר קצר וקישור לסרט הדרכה לבעלי עסקים ואנשי שיווק, שיצר התובע, בנושא חוק הספאם וכן קישור לטופס רישום לוובינר חי שיעביר התובע בהתנדבות בנושא חוק התקשורת ומיגור תופעת "הספאם".

נפסק: לא הוגשה בקשה לצאת מהקבוצה או התנגדות להסדר הפשרה. יש לאשר את הסדר הפשרה ולתת לו תוקף של פס"ד, הואיל והוא ראוי, הוגן וסביר בנסיבות העניין. סיום ההליך בהסדר פשרה היא הדרך היעילה וההוגנת להכרעה במחלוקת. הנתבעת תעניק לחברי הקבוצה הטבות בסכום כולל של 1,000,000 ש"ח. חלוקת ההטבה בפועל תתבצע באמצעות פניה יזומה מטעם הנתבעים לחברי הקבוצה, שתישלח בדואר מקוון בהתאם לפרטים שמסרו הלקוחות, ותכלול את פרטי ההטבה וקישור למימושה. בנוסף, ההטבה תכלול הסבר קצר וקישור לסרט הדרכה לבעלי עסקים ואנשי שיווק שיצר התובע בנושא חוק הספאם וכן קישור לטופס רישום להדרכת וובינר חי שיעביר התובע בהתנדבות בנושא חוק התקשורת ומיגור תופעת "הספאם". אין מקום להתערב בהסכמת הצדדים באשר לגמול לתובע (60,000 ש"ח) ולשכר הטרחה לבא-כוחו (120,000 ש"ח).