גוגל מסרבת לדרישה להסיר קישורים בכל העולם

אולי יעניין אותך גם

גוגל מסרבת לציית לדרישת רגולטור הפרטיות בצרפת שהורה לה לפני מספר שבועות ליישם את "הזכות להישכח" על-פני כל מהדורות מנוע החיפוש בעולם, ולא רק במהדורת מנוע החיפוש הפועלת בצרפת - Google.fr. לדברי גוגל, "הזכות להישכח" היא אמנם דין מחייב באירופה, אך אינה דין מחייב במדינות אחרות בעולם.

גוגל הזהירה כי אם הדין האירופי יחייב באופן חוץ-טריטוריאלי גם כלפי פעילות גוגל מחוץ לאירופה, עולם האינטרנט "ימצא את עצמו במירוץ לתחתית", כאשר בסופו של דבר האינטרנט ייאלץ ליישר קו לפי הצנזורה שמונהגת במדינה המחמירה ביותר בעולם. בהקשר זה גוגל הזכירה שתאילנד אוסרת על פרסום תכנים שעלולים לפגוע במלך, טורקיה אוסרת על פרסום תכנים שעלולים לפגוע בכבודו של אטאטורק ורוסיה אוסרת על תכנים שנחשבים לתעמולה של הקהילה הגאה. גוגל טוענת עוד שהדרישה של הרגולטור הצרפתי אינה מידתית משום ש-97% מהתעבורה של גולשים צרפתיים למנועי החיפוש של גוגל נעשית ל-Google.fr.

רגולטור הפרטיות בצרפת מסר כי הוא ילמד את טענות גוגל וישיב להן בתוך חודשיים. הרגולטור מסר עוד כי ההתנגדות של גוגל נובעת מטעמים פוליטיים בעוד שדרישת הרגולטור נובעת מטעמים משפטיים טהורים. מקור: Financial Times (מאת: מורד אחמד).