שני תיקים שנדונו לאחרונה בבית המשפט הגבוה בלונדון הסתיימו בהעברתם להכרעת בית המשפט האירופאי (ה- ECJ), בשאלה האם שימוש בסימן מסחר במסגרת קישורים ממומנים או במודעות מלים (Adwords), מהווה הפרת סימן מסחר. התיק הראשון הוא זה שבין חברת הקוסמטיקה L'Oreal וענקית המכירות הפומביות eBay. בעניין זה נדונו מספר נושאים נוספים, שעיקרם בטענת לוריאל כי האתר אינו נוקט בפעולות מספקות על-מנת למנוע את מכירתם של מוצרי קוסמטיקה מזוייפים הנושאים את שמה. כפי שדווח ב- law.co.il, קבע השופט ריצ'ארד דיוויד ארנולד כי eBay אינה אחראית למכירתם של מוצרי קוסמטיקה מזוייפים באמצעות האתר. בהחלטתו, דחה ביהמ"ש את טענותיה של חברת הקוסמטיקה L'Oreal והנחית מכה אנושה על הקמפיין שמנהלת החברה כנגד eBay. עם זאת, כאמור, הכרעתו הסופית של ביהמ"ש בענין זה תתקבל רק לאחר הכרעת ה- ECJ. ביהמ"ש ציין כי לטעמו הצגת קישורים ממומנים למשתמש אינה מהווה שימוש בסימן המסחר נשוא המשפט, אך לאור חוסר הוודאות בשאלה משפטית זו, העביר את ההכרעה לביהמ"ש האירופי.
התיק השני שהועבר על-ידי השופט ארנולד הוא זה שבין חברת Interflora לבין Marks & Spencer. בענין זה, דחה ביהמ"ש את בקשת Interflora למתן צו מניעה זמני כנגד השימוש בשם החברה כמילת חיפוש במנוע החיפוש גוגל (הפרקטיקה מוכרת בשם Keying: שימוש במילות חיפוש מציג לעיני הגולש לא רק תוצאות אלא גם מודעות הקשורות למלים שבחר) והעביר את ההכרעה בשאלה המשפטית כבדת המשקל ל-ECJ (לעיון בהחלטה המלאה). כזכור, לפני מספר חודשים העביר גם בית משפט בגרמניה מקרה דומה להכרעת ה- ECJ. מקור: Shepherd+Wedderburn.
בית המשפט האירופי יכריע בתביעות מודעות מילים
זמן קריאה:
דקה אחת