ענקית המכירות הפומביות eBay הפסידה פעם נוספת בתביעה שהגיש נגדה מותג היוקרה הצרפתי לואי ויטון. בית המשפט המחוזי בפאריס פסק ביום חמישי כי eBay אחראית לפגיעה בסימניו המסחריים של המותג, בשם התאגיד ובשם המתחם שלו. התביעה הוגשה בטענה כי האתר עושה שימוש במילות מפתח (Adwords) המדללות את המותג היוקרתי. ביהמ"ש הורה לאתר המכירות לשלם פיצוי בסך 200,000 אירו וכן הוצאות משפט בסך 30,000 אירו. בנוסף, נקבע כי האתר ישלם פיצוי בסך 1,000 אירו עבור כל הפרה עתידית. דובר מטעם מותג היוקרה מסר כי הם "מקדמים בברכה את ההחלטה, המאשרת את ההלכה המקדמת את ההגנה על צרכנים מפני שימוש אסור בסימנים מסחריים של חברות". מנגד, מסר בכיר ב- eBay צרפת כי ישנם בעלי זכויות שעושים שימוש בנושא ה- Adwords "על-מנת לשמר שליטה מוחלטת ביחס למה שאנשים יכולים לרכוש, היכן יוכלו לרכוש אותו וכמה יידרשו לשלם עבורו". מקור: Cnet news.
כזכור, בחודש דצמבר השנה הטיל בית משפט בפאריס קנס בסך 1.7 מיליון אירו על האתר, בגין הפרת הוראותיו של צו מניעה משנת 2008. צו המניעה קבע כי על האתר למנוע ממשתמשים שמקורם בצרפת לקנות או למכור בשמים ומוצרי קוסמטיקה של המותג הצרפתי LVMH (ר"ת Louis Vuitton Moet Hennessy). ענקית המכירות מסרה אז כי היא מאמינה כי ההחלטה תבוטל בערעור שתגיש, הואיל והאתר ציית לצו המניעה וכן משום שהפסיקה בעניין זה אינו עולה בקנה אחד עם הפסיקות שניתנו במקרים דומים בצרפת, בריטניה, גרמניה, בלגיה וארצות הברית. בחודש יוני 2008 הורה ביהמ"ש בפאריס לאתר לשלם פיצוי בסך 38.6 מיליון אירו לקבוצת LVMH, לאחר שהקבוצה טענה כי 90% מתיקי הלואי ויטון והבשמים של המותג Dior הנמכרים באתר - מזוייפים. ביהמ"ש קבע אז כי האתר, המרוויח עמלה מכל מכירה, אינו פועל מספיק על מנת שלא לאפשר מכירה של זיופים.
צרפת: הפסד נוסף לאי-ביי מול לואי ויטון
זמן קריאה:
דקה אחת