בית המשפט המחוזי מרכז-לוד אישר לאחרונה את הסדר הפשרה במספר הליכים הייצוגיים שהתנהלו נגד חברת הביטוח "שירביט" - שמקורם באירוע אבטחת המידע שהתרחש בשנת 2020, בו חדרו האקרים למערכות המחשב של החברה, גנבו כמויות-עתק של מסמכים ומידע אישי (כולל הקלטות של שיחות), ופרסמו אותו באינטרנט. בעקבות אותו אירוע נקנסה שירביט על-ידי רשות שוק ההון, הביטוח והחיסכון, בסך של 10.72 מיליון ש"ח, בעקבות הפרת חובותיה לפי הוראות הממונה בתחום ניהול סיכוני הסייבר.
בהתאם לפשרה, אותה אישר השופט אבי פורג למרות מספר התנגדויות, חברת הביטוח הראל (שרכשה את פעילות הביטוח של שירביט בשנת 2021), תשלם כפיצוי כספי סכום כולל של כ-4.9 מיליון ש"ח, שיועברו ליותר מ-16 אלף לקוחות, וכן לקרן ייעודית שהוקמה מכוח חוק תובענות ייצוגיות. ההסדר כולל מספר תתי-קבוצות של הנפגעים.
הקבוצה הראשונה, המונה 1,154 חברים, כוללת את מי שלגביו פורסם "מידע רגיש". כל אחד מחברי קבוצה זו יזכה לפיצוי בסך 500 ש"ח. הקבוצה השנייה, המונה למעלה מ-15 אלף חברים, כוללת את מי שלגביו פורסם "מידע שאינו רגיש" ושאינו נכלל בקבוצה הראשונה. כל אחד מחברי הקבוצה השנייה יזכה לפיצוי בסך 200 ש"ח. הקבוצה השלישית כוללת את מי שלגביו לא פורסם "מידע רגיש" או "מידע שאינו רגיש", אך קיים חשש שדלף לגביהם "מידע רגיש" או "מידע שאינו רגיש", והוא עלול להיות מפורסם בעתיד. לחברי הקבוצה השלישית יחדיו ישולם פיצוי בסך כולל של 1.4 מיליון ש"ח, שיועבר לקרן לניהול ולחלוקת כספים שנפסקו כסעד. מקור: Ynet (מאת ליטל דוברוביצקי).