צרפת: 150 מיליון אירו קנס לאפל על פגיעה בתחרות בפרסום

אולי יעניין אותך גם

אפל ניצלה לרעה את כוחה בשוק הפרסום באפליקציות ויישמה מערכת הגבלת המעקב הפרסומי אחר משתמשים (ATT- App Tracking Transparency), באופן שהפלה אותה לטובתה לעומת שירותי פרסום חיצוניים. כך קבעה רשות ההגבלים העסקיים בצרפת, לאחר חקירה שבסופה הטילה על החברה קנס בגובה 150 מיליון אירו. 
 
החקירה העלתה כי אפל הטילה מגבלות מחמירות על המפרסמים באפליקציות החיצוניות, שחויבו לבקש מהמשתמשים אישור מורכב, ארוך ומרתיע לצורך ביצוע מעקב פרסומי אחריהם. דרישות אלו הקשו על תהליך איסוף ההסכמה והובילו לסירובים רבים, מה שהגביל את גישת המפרסמים לנתונים. 

לעומת זאת, אפל עצמה לא נדרשה לעמוד באותן המגבלות. בכך הוקנה לה יתרון תחרותי בלתי הוגן שהוביל לפגיעה בתחרות בשוק הפרסום. כך למשל, משתמשים לא התבקשו לאשר מעקב פרסומי עבור שירותי הפרסום של אפל, בעוד שבאפליקציות החיצוניות הוצגו חלונות קופצים רבים הדורשים את הסכמתם בנושא, מה שעלול היה להרתיעם. מקור: The Hacker News (מאת: Ravie Lakshmanan).