חברות תיווך מציעות ליוצרי תוכן למכור מידע לאימון בינה מלאכותית

שווקי משנה למכירת תכנים החלו להיווצר סביב תעשיית הבינה המלאכותית (AI) שרעבה למידע לטובת אימון מערכות AI. מספר חברות תיווך תכנים, כגון Troveo ו-DataAnnotation Tech, מציעות ליוצרי תכנים פרטיים מודלים כלכליים לרישוי התכנים שלהם לאימון AI בתשלום.

מערכות בינה מלאכותית, ובעיקר בינה מלאכותית יוצרת (Generative AI) כדוגמת ChatGPT, צורכות מידע רב, מגוון ומסוגים שונים כדי לאמן את האלגוריתם בבסיס ה-AI. המודל הכלכלי החדש מאפשר ליוצרי התכנים להרוויח מתכנים עודפים שנותרו על רצפת חדר העריכה, ולחברות ה-AI להשיג מידע רב, חדש ומותאם לצרכיהן לטובת אימון האלגוריתמים.

התוצאה היא שוק מידע שמאפשר לקשר בין צרכני המידע, חברות ה-AI, ליצרני המידע, באופן שלא ניתן היה לבצע קודם לכן. למשל, חברת פיתוח AI שהמערכת שפיתחה תמיד הפיקה תמונות כלבים עם גוף של חתול הצליחה, באמצעות התיווך של Troveo, להשיג 50,000 שעות צילומים של כלבים כדי לדייק את ה-AI שלה.

רישוי תכנים לאימון AI יאפשר למנוע הפרות זכויות יוצרים באימון AI באמצעות תכנים שזמינים במרחב הפומבי, ושחלקים מוגנים בזכויות יוצרים. כנגד ענקיות ה-AI כבר הוגשו תביעות על ידי יוצרי מוזיקה, סופרים ויוצרי תכנים אחרים בטענת הפרת זכויות יוצרים. לאחרונה, בית משפט פדרלי בארה"ב קבע שאימון AI על תכנים מוגנים היא הפרת זכויות יוצרים. בישראל הסוגיה לא נידונה בבתי המשפט, אך חוות דעת של משרד המשפטים קבעה שאימון AI על תכנים מוגנים לא יחשב הפרת זכויות יוצרים. (מקור: ריקי שלוט, ניו יורק פוסט)