איסור מכירת נתוני מיקום של משתמשי סמארטפון בלא הסכמתם, איסור על איסוף סמוי של נתוני מיקום אגב פעילות פרסום מקוון, הענקת אפשרות לצרכנים לבקש את מחיקת המידע עליהם ולהורות שלא יעשה שימוש בנתוני המיקום שלהם. כך סיכמה נציבות הסחר הפדרלית בארה"ב (Federal Trade Commission - FTC) בפשרה עם חברת Mobilewalla שעוסקת באיסוף מידע על צרכנים ומכירותו הלאה.
לפי כתב התביעה של הנציבות, החברה נהגה לאסוף ולאגור נתוני מיקום של משתמשי סמארטפונים באופן אגבי כאשר היא הגישה הצעות מכרז (bids) בפלטפורמות פרסום ממוקד. כך היא יצרה במהלך כשנתיים מאגר מידע של כחצי מיליארד רשומות הכוללות מספרי זיהוי לפרסום מקוון בצמידות לנתוני מיקום של המכשירים המשויכים לאותם מזהים. החברה מכרה לאחרים גישה למידע הזה, בעוד שמשתמשי הסמארטפון, במקרים רבים, לא ידעו על איסוף המידע שהחברה מבצעת ומכירותו הלאה. החברה גם נהגה להציע שירותי פילוח על משתמשים לצורך פרסום ממוקד להם - למשל, נשים שנתוני המיקום של מכשיריהן לימדו שהן ביקרו במרפאות היריון.
מהלך האכיפה הזה מצטרף למגמה של נציבות הסחר הפדרלית לראות בנתוני מיקום מידע רגיש, שעיסוק בו כפוף למגבלות נוקשות יותר של גילוי למשתמש, הסכמה וזכות למחיקה. הנציבות נקטה פעולת אכיפה במקרה דומה נגד חברת Kochava לפני כשנתיים. מקור: הודעת נציבות הסחר הפדרלית.