אירופה: מטא תציע שירות עם מודעות "פחות" מותאמות אישית

אולי יעניין אותך גם

בימים הקרובים, תחל מטא להציע לכל משתמש אירופי לבחור במודעות המותאמות לו על סמך התוכן שהוא צורך באותו רגע, במקום על סמך היסטוריית צריכת התוכן שלו. חלק מהמודעות החדשות, שיתבססו גם על גיל, מין ומיקום המשתמש, יכסו את כל המסך ולא ניתן יהיה לדלג עליהן למספר שניות. מטא פיתחה את פורמט המודעות החדש עקב לחץ הרשויות באיחוד האירופי, שקראו למטא להציע גרסה חינמית של יישומוני החברה, עם מודעות בהן ההתאמה האישית מצומצמת יותר. לא ברור אם הפתרון של מטא יפייס את דעתן של רשויות האיחוד האירופי, והאם מטא יכולה לנתק לחלוטין את ההסתמכות על המידע שנאסף בישומונים שלה.

law.co.il מזכיר כי ביולי האחרון הודיעה נציבות האיחוד האירופי כי מטא הפרה את חוק השווקים הדיגיטליים באיחוד האירופי (Digital Markets Act). ההפרה נקבעה משום שמטא הציעה למשתמשים בחירה בין מודל מנוי נטול הפרסומות של מטא בתשלום דמי שימוש חודשיים בסך כ-13 אירו, לבין הסכמה לשימוש במידע אישי לצורך פרסום ממוקד וקבלת גישה ללא תשלום. הנציבות מצאה כי המודל שהציעה מטא מפר את הוראות החוק בכך שהוא לא מציע שירות זהה המצמצם את השימוש במידע אישי ובכך שהוא לא מאפשר למשתמשים בחירה חופשית האם להסכים או לסרב לשימוש חוצה-פלטפורמות במידע האישי שלהם.

ההצעה החדשה של מטא נועדה ליישב את הציות של מטא עם חוק השווקים הדיגיטליים. כחלק מההצעה החדשה, מטא גם צפויה להכריז על הפחתה במחיר המנוי נטול הפרסומות שלה ל-8 אירו במכשירים ניידים, ול-5 אירו נוספים עבור כל חשבון מכשיר נייד נוסף. האיחוד האירופי מתכוון לסיים את החקירה עד סוף מרץ 2025. לפי חוק השווקים הדיגיטליים, הנציבות מוסמכת להשית על מטא קנס בשיעור של עד 10% מהמחזור השנתי העולמי של החברה, ו-20% במקרה של הפרות חוזרות ונשנות. מקור: The Wall Street Journal (מאת: סם שכנר וקים מקראאל).