ארה"ב מקדמת כללים להגבלת העברת מידע רגיש לגורמי חוץ

אולי יעניין אותך גם

משרד המשפטים בארצות-הברית פרסם להערות הציבור טיוטה לתקנות שנועדו להגביל את זרועות הממשל וגורמים פרטיים מהעברת מצבורים של מידע אישי רגיש למדינות עוינות: סין, רוסיה, צפון-קוריאה, איראן, ונצואלה וקובה. התקנות נועדו ליישם את הצו הנשיאותי בנושא זה שהנשיא ביידן פרסם בפברואר השנה.

התקנות משתרעות על מידע רגיש כדוגמת מספר Social Security, שמו של אדם בשילוב מזהה מכשירו, נתוני מיקום מדויקים, מידע ביומטרי, מידע גנטי, מידע רפואי ומידע פיננסי אישי. לכל קטגורית מידע נקבע סף מספרי שהעברתו למדינות עוינות כפופה למגבלות. לדוגמה, העברת מידע גנטי על 100 או יותר אמריקאים תיאסר לפי התקנות, בעוד שהעברת מידע ביומטרי על 1000 אמריקאים או יותר תיאסר אלא אם היא נעשית בציות לכללי בטחון מידע שתפרסם יחידת הסייבר במשרד לביטחון המולדת.

מידע ממשלתי, כדוגמת נתוני מיקום של מתקנים ממשלתיים, פעילות ממשלתית, או מידע איש על עובדים או קבלנים של זרועות הממשל הפדרלי (בהווה או בעבר), אסורים בהעברה למדינות עוינות ללא תלות בהיקף המידע. התקנות כוללות גם שורה של מקרים המוחרגים מאיסור העברת מידע, כדוגמת שירותים פיננסים רגילים (בנקאות, שוק ההון או ביטוח) וניסויים קליניים.

משרד המשפטים כבר פרסם להערות הציבור טיוטה ראשונה של תקנות מוקדם יותר השנה. בעקבות הערות שהתקבלו מהציבור על הטיוטה הקודמת של התקנות, עבד משרד המשפטים על גיבוש נוסח מעודכן שמתפרסם כעת כטיוטה נוספת להערות הציבור לפני אישור סופי. מקור: הודעת משפט המשפטים האמריקאיי.