אירופה מציגה: יישומון נסיעות דיגיטלי

אולי יעניין אותך גם

נוסעים העוברים באזור שנגן האירופי יוכלו להגיש את מסמכי הנסיעה שלהם מראש וחווית המעבר במעברי הגבולות צפויה להשתפר. אלו הם חלק מהיתרונות הצפויים משתי ההצעות לדיגיטציה של דרכונים ותעודות זהות שאימצה הנציבות האירופאית בשבוע שעבר כחלק מהמאמץ להנגיש את השירותים הציבוריים באירופה במרחב הדיגיטלי עד 2030. אזור שנגנן כולל את כל מדינות האיחוד האירופי מלבד אירלנד ובולגריה בתוספת איסלנד, ליכטנשטיין, נורווגיה ושווייץ.

הנציבות מציעה להשתמש באישורי נסיעות דיגיטליים וביישומון נסיעות דיגיטלי (EU Digital Travel) כדי להקל ולשפר את בטיחות הנוסעים באזור שנגן. לפי ההצעה, נוסעים יוכלו להעלות גרסאות דיגיטליות של מסמכיהם, ללא תשלום, ולאחסנם במכשיר הנייד. אישורי הנסיעה הדיגיטליים יכללו את הנתונים הקיימים בדרכונים ובתעודות הזהות של הנוסעים, לרבות תמונות הפנים של הנוסעים, אך ללא טביעות אצבע. השירות יהיה זמין גם לאזרחי האיחוד האירופאי וגם לנוסעים העוברים באזור שנגן, ויאפשר לנוסעים לבצע מעבר גבול חלק יותר, יקל על חופש התנועה של אזרחים אירופאיים, ישפר את יעלות מעברי הגבול וישפר את האבטחה של אזור שנגן.

בנוסף, תפתח הנציבות האירופאית יישומון נסיעות דיגיטלי, אשר יהיה זמין עבור כל אזרחי האיחוד האירופאי ואחרים בעלי דרכון ביומטרי או תעודת זהות אירופאית הנוסעים אל אזור שנגן או ממנו. היישומון יאפשר ליצור אישורי נסיעה דיגיטליים ולהגיש את תוכניות הנסיעה מראש. הנתונים ביישומון יהיו מוגנים ונגישים רק לבעלי הכשרה מתאימה לכך, כאשר היישומון עצמו יהיה זמין משנת 2030.