ארה"ב: ספקית הגישה אחראית להפרת זכויות יוצרים של משתמשיה

אולי יעניין אותך גם

בית המשפט הפדרלי לערעורים בארה"ב (5th Circuit) אישר פסיקת ערכאה נמוכה יותר, לפיה ספקית האינטרנט Grande Communications הפרה זכויות יוצרים, לאחר שלא נקטה צעדים מספקים נגד מנויים העוסקים בפיראטיות. בשנת 2017 הגישו חברות המוסיקה הגדולות בעולם, לרבות סוני ויוניברסל מיוזיק, תביעה נגד ספקית האינטרנט מטקסס, בטענה כי יידעו את הספקית כי משתמשיה עסקו בלמעלה ממיליון הפרות של זכויות יוצרים (באמצעות הביטורנט), וכי הספקית לא נקטה פעולות מספקות, בפרט ביחס למפרים חוזרים ונשנים. בשנת 2022 קבע חבר מושבעים מביהמ"ש הפדרלי בטקסס כי ספקית האינטרנט אחראית להפרה תורמת של זכויות יוצרים, והורה לה לפצות את חברות המוסיקה ב-47 מיליון דולרים.

Grande הגישה ערעור על הפסיקה, בה טענה כי ספקיות אינטרנט אינן צריכות להימצא אחראיות להפרת זכויות יוצרים מצד לקוחותיהן. מנגד, חברות המוסיקה טענו כי ספקית האינטרנט היתה יכולה להימנע מהטלת אחריות לו היתה מטמיעה ומיישמת מדיניות לסיום ההתקשרות עם מפרים חוזרים. ביהמ"ש לערעורים צידד כאמור בעמדת חברות המוסיקה ואישר את פסה"ד. הוא קבע כי חברות המוסיקה הוכיחו את זכויותיהן ביצירות המוסיקליות וכי משתמשיה של ספקית האינטרנט שיתפו את היצירות באופן בלתי חוקי. עוד נקבע כי הספקית ידעה על ההפרות לאור ההתראות שקיבלה.

לצד הקביעה בדבר אחריותה, ביהמ"ש קיבל את עמדת ספקית האינטרנט באשר לדרך חישוב הפיצוי, כאשר מדובר במספר יצירות מאותו אלבום. Grande טענה כי במקרה כזה חוק זכות יוצרים הפדרלי מתיר רק פיצוי אחד עבור האלבום, ללא תלות במספר היצירות הכלולות בו, וביהמ"ש קיבל את עמדתה. לאור כך, ייקבע משפט חדש כדי לקבוע את הסכום הנכון. מקור: Torrent Freak (מאת ארנסטו ון דר סאר).