גוגל נדרשת לאפשר חלופות ל-Play Store

אולי יעניין אותך גם

בית המשפט בקליפורניה הוציא צו מניעה קבוע האוסר על גוגל למנוע תחרות עם חנות האפליקציות שלה (Play Store), ומחייב אותה לאפשר למפתחי אפליקציות לפרסם אמצעי תשלום חלופיים לשירות התשלומים שלה (Google Billing). צו המניעה ניתן ב-7 באוקטובר, לאחר שחבר מושבעים בקליפורניה קיבל את טענות אפיק גיימס (Epic Games), יצרנית המשחק הפופולרי Fortnite, על כך שגוגל הפכה את ה-Play Store ואת Google Billing, למונפול לא חוקי. גוגל הודיעה כי היא תבקש מבית המשפט להשהות את מועד יישום הצו, ותערער על החלטת בית המשפט.

בית המשפט קבע שצו המניעה הקבוע יהיה בתוקף למשך שלוש שנים מנובבמבר 2024 ויחייב את גוגל באופנים הבאים:

  • גוגל לא תוכל לשלם או לתמרץ חברות כדי לפרסם אפליקציות באופן בלעדי או מוקדם ב-Play Store, כדי למנוע תחרות עם ה-Play Store או כדי להתקין מראש את ה-Play Store במכשירים חדשים.
  • גוגל לא תוכל לדרוש ממפתחי אפליקציות להשתמש ב-Google Billing, או לאסור על מפתחי אפליקציות להפנות את משתמשיהן לדרכי תשלום שונים מ-Google Billing.
  • גוגל תידרש לאפשר לחנויות אפליקציות מתחרות לגשת לקטלוג האפליקציות של ב-Play Store ולאפשר להוריד חנויות אפליקציות מתחרות ב--Play Store.
  • אפיק גיימס וגוגל יקימו ועדה משותפת שתבחן סוגיות טכניות הקשורות לציות של גוגל לצו.

law.co.il מזכיר כי אפיק גיימס תבעה את גוגל ב-2020, באותו יום בו הגישה את תביעתה נגד אפל, לאחר שגוגל הסירה מחנות האפליקציות שלה את המשחק הפופולרי Fortnite, זאת לאחר שאפיק הפרה בהפגנתיות את תנאי השימוש של החנות, והטמיעה מערכת תשלומים עצמאית שבאמצעותה עקפה את שירותי התשלום של גוגל. אפיק גיימס טענה בזמנו כי גוגל מנצלת את כוחה העצום כדי לשמר את המונופול בשוק עיבוד התשלומים באפליקציות. ביולי 2022 גוגל הסכימה לפשרה לפיה תפקיד 90 מיליון דולר בקרן לקידום מפתחי אפליקציות בגין הפרות כללי התחרות ההוגנת והערמת קשיים על מפתחי האפליקציות כדי למנוע תשלום מחוץ למערכת התשלומים של גוגל. מקור: CNBC (מאת: קיף לסווינג).