תמונת מצב מעודדת של שוק התקשורת בישראל בתחום הפרטיות

אולי יעניין אותך גם

הרשות להגנת הפרטיות פרסמה לאחרונה את דו"ח ממצאי ביקורת הרוחב שערכה בקרב 34 גופים בשוק התקשורת הישראלי. הגורמים שנבדקו כוללים מגוון נותני שירותים, לרבות ספקי תקשורת סלולרית, ספקי שירותי תקשורת קווית פנים ארצית, ספקי שירותי תקשורת אינטרנט, ועוד. הרשות הדגישה כי אחד המאפיינים הייחודיים של מגזר התקשורת בהיבט של סיכון לפרטיות, הוא איסוף והחזקה של מאגרי מידע עצומים ורגישים, כגון מאגר נתוני תקשורת ומידע על הרגלי צריכה. ממצאי הדו"ח מציגים לפי הרשות תמונת מצב מעודדת באשר לעמידה של גופים אלה בהוראות חוק הגנת הפרטיות ותקנותיו.

בתחום אבטחת מידע כ-80% מן הגופים שנבדקו נמצאו ברמה עמידה גבוהה בהוראות החוק והתקנות; בתחום ניהול מאגרי מידע, כ-84% מן הגופים נמצאים ברמת עמידה גבוהה בהוראת החוק והתקנות; בתחום הבקרה הארגונית וממשל תאגידי, נמצא כי 88% מהגופים עמדו ברמה גבוהה בהוראות החוק והתקנות. הרשות הדגישה כי למרות הדברים, התרחבות פעילות גופי התקשורת (ובהתאמה הגברת השימוש במידע בגופים אלה) מגדילה את החשיפה לסיכוני אבטחת מידע ולפגיעה בפרטיות הצרכנים כתוצאה ממתקפות סייבר ושימוש לא חוקי במאגרי מידע.

לכן, הרשות מדגישה כי לצד הממצאים החיוביים, קיים צורך קריטי בערנות מתמשכת ובשיפור אמצעי אבטחת המידע במגזר התקשורת. ההנחה היא שהשימוש בנתונים ימשיך להתרחב, ומשכך חייבים גם להגביר את המאמצים להגן עליהם, על מנת להבטיח שזכויות הפרטיות של המשתמשים נשמרות ושהחברות במגזר התקשורת יעמדו בסטנדרטים הגבוהים ביותר של הגנת מידע. הרשות מדגישה כי הדברים נכונים ביתר שאת בהינתן רמת עמידה נמוכה של 20% מהגופים המפוקחים שנבדקו בקריטריון אבטחת המידע. מקור: הרשות להגנת הפרטיות.