בימ"ש בארה"ב: eBay לא אחראית למוצרים הנמכרים בה

אולי יעניין אותך גם

בית משפט פדרלי בניו-יורק פסק כי ענקית הסחר המקוון eBay לא נושאת באחריות משפטית על מוצרים שעסקים מוכרים באמצעותה אף שהמוצרים אסורים למכירה לפי חוקים פדרליים. פסק הדין ניתן בתביעה של משרד המשפטים האמריקני שהאשים את eBay כי היא מאפשרת לעסקים למכור דרכה, בין היתר, אמצעים להגברת כוח המנוע במכוניות, המפרים את חוקי איכות הסביבה, וכן חומרי הדברה וחומרים להסרת צבע שמכילים חומרים מסרטנים.

בית המשפט פסק כי eBay חסינה מכל אחריות לפי סעיף 230 לחוק הפדרלי על מהוגנות בתקשורת (Communications Decency Act). הסעיף, שנחקק בקונגרס בשנת 1996, קובע כי למעט סייגים מצומצמים, לא יראו ספק של שירותי מחשב אינטראקטיביים, כדוגמת eBay, כמפרסם של תוכן שמקורו בגולשים. כתוצאה מכך, לא ניתן להטיל אחריות משפטית על פלטפורמות ברשת (קטנות כגדולות) בשל תכנים שמקורם בגולשים, ולא ניתן לחייב אותן לסנן תכנים. הסעיף נחשב לאחד מאבני היסוד של דיני האינטרנט בארה"ב שתרם משמעותית לפריחת האינטרנט, לתעסוקה, לשגשוג עסקים קטנים, ליעילות השוק ולחופש הביטוי בארצות הברית.

משרד המשפטים סירב למסור תגובה לתקשורת בעקבות פסק הדין, ואילו eBay הביעה שביעות רצון מהחלטת בית המשפט והדגישה כי היא תמשיך להקדיש משאבים רבים כדי למנוע מכירת מוצרים אסורים בפלטפורמה שלה. מקור: רויטרס (מאת: ג'ונתן סטמפל).