ארה"ב: מאמץ אכיפה נרחב נגד תרמיות והטעיות בשוק הבינה מלאכותית

אולי יעניין אותך גם

נציבות הסחר הפדרלית בארה"ב (FTC) הודיעה על מאמץ אכיפה נרחב, מבצע "AI Comply", נגד עסקים שמנצלים את ההד התקשורתי סביב בינה מלאכותית להונות ולרמות צרכנים. במסגרת המבצע פתחה הנציבות בחמישה תיקי אכיפה נגד חברות שאותן האשימה בהטעיה ותרמיות בשוק הבינה מלאכותית.

הנציבות הגישה שתיים מהתלונות נגד החברות DoNotPay ו-Rytr, שמספקות שירותי בינה מלאכותית לצרכנים. הנציבות טענה שהחברות מבטיחות לצרכנים מוצרים שונים משמעותית מאלו שמספקות להם בפועל. כלפי DoNotPay טענה הנציבות שהחברה לא עמדה בפרסומיה שלפיהן היא מספקת את "עורך הדין הרובוט הראשון בעולם" ולא עשתה את הפעולות הנדרשות לבדוק שתוצרי המערכת משתווים לרמה של עורך דין אנושי. החברה הסכימה לפשרה עם נציבות הסחר בלי להודות באשמה. החברה שילמה לנציבות 193,000 דולר והתחייבה להימנע בעתיד מלטעון שמוצריה מהווים תחליף לייעוץ מקצועי.

בתלונה שהגישה הנציבות הסחר נגד חברת Rytr, שמספקת שירותי "עוזר כתיבה שמאחוריו מנוע בינה מלאכותית", טענה הנציבות שהפלט של המוצר כלל פרטים רבים שאין כל קשר בינו לבין הקלט של המשתמש. משתמשים רבים השתמשו במוצר כדי להפיק תגובות וביקורות על העסקים שלהם ופרסמו אותן בפלטפורמות שונות בלי לוודא את איכותן, וכתוצאה מכך גרמו להטעיית לקוחות פוטנציאליים שקיבלו החלטות על סמך הביקורות המטעות. גם Rytr התפשרה עם הנציבות, ותימנע מלהציע שירותים שמפיקים ביקורות.

שלוש התביעות האחרות שהגישה נציבות הסחר האשימו את הנתבעות שהבטיחו שהשירותים שלהם מבוססי בינה מלאכותית ומספקים תשואות בטוחות על השקעות. אחת התביעה טענה שבעלי החברות הונו את לקוחותיהם ביותר מ-25 מיליון דולרים. מקור: CNBC (מאת דן מנגן).