ארה"ב תאסור על שימוש בתוכנה וחומרה סיניות ברכבים חכמים

אולי יעניין אותך גם

קיים חשש כבד לביטחון הלאומי בארה"ב, בשל איסוף נתונים על ידי חברות סיניות על אודות נהגים ותשתיות בארה"ב. החברות הסיניות גם עלולות להתערב ולהפריע לפעולת רכבים חכמים המחוברים לאינטרנט. כך טוען ממשל ביידן, במסגרת הצעה לחקיקה חדשה שתאסור יבוא ומכירה של כלי רכב חכמים או אוטונומיים עם תוכנה או חומרה סיניות.

משרד המסחר של ארצות הברית פרסם את הצעת החוק, שככל שתאושר, תחול על תוכנות סיניות של רכבי 2027, וחומרה סינית של רכבי 2029 או 2030. לציבור ניתנו 30 ימים להגיב על הצעת החוק, ומשרד המסחר מעוניין להשלים את החקיקה עד ה-20 בינואר 2025. החקיקה תחייב גם יצרניות רכב אמריקאיות ויצרניות גדולות אחרות להסיר תוכנה וחומרה סיניות מכלי רכב בארצות הברית.

לפי הגדרת החוק, כמעט כל המכוניות והמשאיות החדשות נחשבות "חכמות" עם חומרת רשת מובנית לגישה לאינטרנט. הדבר שמאפשר שיתוף נתונים עם מכשירים בתוך ומחוץ לרכבים - ומחיל את החוק עליהם. החוק יאסור למעשה לייבא לארה"ב כלי רכב שיוצרו בסין, אך יאפשר ליצרניות רכב סיניות לבקש פטור ספציפי.

דובר משרד החוץ הסיני, לין ג'יאן, אמר כי סין דוחקת בוושינגטון "לכבד את עקרונות השוק ולספק לחברות סיניות סביבה עסקית פתוחה, הוגנת, שקופה ולא מפלה. סין תשמור בתוקף על הזכויות והאינטרסים הלגיטימיים שלה". איגוד אמריקאי המייצג יצרניות רכב גדולות אמר כי יהיה צורך בזמן לעמוד בדרישות, אך יש מעט מאוד חומרה או תוכנה סיניים ברכבים חכמים. המהלך בכל זאת יחייב את החברות בארה"ב למצוא ספקים חלופיים בחלק מן המקרים. מקור: רויטרס (מאת: דיוויד שפרדסון).