ארצות הברית נלחמת בשימוש לרעה ב-AI בבחירות

עם התקרבות תקופת הבחירות לנשיאות ארצות הברית לשיאה, הממשלים המדינתיים השונים פועלים במרץ לאסדרת השימוש בבינה מלאכותית, ובייחוד בטכנולוגית זיוף עמוק (דיפ-פייק), בקמפיינים פוליטיים. לפחות 26 מדינות בארצות הברית כבר חוקקו או בוחנות את האפשרות לחוקק חוקים בתחום.

19 מדינות כבר חוקקו חוקים שנועדו להתמודד עם השימוש ההולך ומתרחב בטכנולוגיות דיפ-פייק בהקשר לבחירות. בשנת 2019, הפכה מדינת טקסס לראשונה בארצות הברית לאסור על היצירה וההפצה של סרטוני דיפ-פייק שמטרתם לפגוע במתמודד בבחירות או להשפיע על הבחירות. באותה השנה חוקקה מדינת קליפורניה חוק שאסור על הפצה של מדיה (וידאו או אודיו) שהם "מטעים באופן מהותי" ושנועדו לפגוע במוניטין של מתמודד בבחירות, בתקופה של 60 הימים לפני מועד הבחירות. בנוסף, בשבוע שעבר חתם מושל קליפורניה על חוק שאוסר על יצירה ופרסום של תוצרי דיפ פייק הנוגעים לבחירות, בתקופה שבין 120 יום לפני מועד הבחירות ועד 60 ימים לאחר מכן, ומאפשר הטלת קנסות על המפרים. חוקים דומים קיימים גם במדינות מינסוטה, וושינגטון ומישיגן. במדינות ניו מקסיקו, פלורידה, יוטה, וויסקונסין ואינדיאנה נחקקו חוקים המטילים חובות שקיפות בעת השימוש בתוכן המיוצר על ידי בינה מלאכותית במסגרת קמפיינים פוליטיים.

לפי דיווחים, לפחות שבע מדינות בוחנות בימים אלה את האפשרות לחוקק חוקים שיסדירו את השימוש בטכנולוגיות בינה מלאכותית בבחירות, ביניהן פנסילבניה, מסצ'וסטס, צפון קרולינה ודלאוור. מקור: Axois (מאת: איוונה סריק).

law.co.il מזכיר כי לאחרונה גם הקונגרס האמריקני הודיע כי גם הוא פועל לחקיקת חוק פדרלי שיאסור על שימוש בדיפ פייק בבחירות.