מושל קליפורניה בווטו נגד הטמעת כפתור למניעת פרסום ממוקד

אולי יעניין אותך גם

כחצי שנה לאחר שסוכנות הגנת הפרטיות בקליפורניה (California Privacy Protection Agency) קראה למחוקקים במדינה לחוקק חוק שיחייב יצרני דפדפנים להטמיע יכולת מובנית שתאפשר למשתמשים להפעיל איתות opt-out גלובלי, ולאחר שהמחוקקים בקליפורניה השלימו חקיקה שתאסור להציע דפדפן ללא פונקציה כזו - החליט מושל קליפורניה להטיל עליה ווטו ובכך למנוע את החוק.

חובתם של אתרים לכבד איתות ל-opt-out שמגיעים מדפדפנים קיימת כהוראה רגולטורית בקליפורניה מזה כשנתיים וחצי. הפעלת האיתות משדרת לאתר שאליו גולש המשתמש הוראה שאין להשתמש במידע אישי של הגולש לשם פרסום ממוקד או לשם מכירתו הלאה.

החובה של אתרים לכבד איתותי Opt-out הולכת ומתרחבת למדינות נוספות בארה"ב שחוקקו חוק פרטיות מדינתי. כיום, כדי לנצל את האפשרות ל-Opt out, משתמשים נדרשים להתקין תוסף ייעודי לדפדפנים הפופולריים (כדוגמת כרום), או לחילופין, להשתמש בדפדפנים פחת פופולריים, כדוגמת מוזילה פיירפוקס ו-DuckDuckGo, הכוללים את התכונה הזו באופן מובנה. החוק נועד להרחיב את זמינות הכפתור לכל הדפדפנים, אולם כאמור - הווטו של מושל קליפורניה מסיר את החוק מהפרק.

הוראה נוספת בחוק שנפסל היתה מחייבת יצרני מכשירים - ככל הנראה סמארטפונים - לכלול האפשרות ל-opt-out במכשירים, בהתאם לתקנות שתתקין סוכנות הגנת הפרטיות בקליפורניה. כאן טמונה הסיבה לווטו של המושל - בעוד שהמושל תומך בהטלת חובה על דפדפנים, הוא מסתייג מאוד מהטלת חובה על מערכות הפעלה לסמארטפונים היות ואין לכך תקדים. מאחר והחקיקה כרכה בין שתי החובות, המושל החליט על הטלת ווטו.