אירופה: בוטל קנס של מיליארדים על גוגל בשל תחרות לא הוגנת

נצחון לגוגל: בית המשפט באיחוד האירופי קיבל את ערעורה של גוגל וביטל קנס בגובה 1.49 מיליארד אירו שהוטל עליה על ידי הרגולטורים באיחוד בשל נהלים אנטי-תחרותיים במודעות הפרסום שלה.

בשנת 2019 הנציבות האירופית הטילה את הקנס על ענקית הטכנולוגיה בטענה שניצלה את הדומיננטיות שלה כמנוע החיפוש המוביל בעולם, במסגרת הסכמי השירותים של שירות המודעות שלה, AdSense. לטענת הנציבות, למשך למעלה מעשור, גוגל כללה בהסכמים תנאים מגבילים שמנעו הצבת מודעות של יריביה באתרים איתם התקשרה. גוגל הסירה את הסעיפים המדוברים מהסכמיה בשנת 2016.

גוגל ערערה על הקנס, והדגישה שממצאי הנציבות נכונים רק ביחס לכמות מצומצמת של מפורסמים ולמודעות שעניינן חיפוש מבוסס טקסט בלבד. בית המשפט הכללי של האיחוד האירופי (General Court of the European Union, הערכאה השנייה בחשיבותה באיחוד) קבע כי אמנם מרבית ממצאיה של הנציבות לגבי שיטות העבודה של גוגל היו נכונות, אך היא שגתה בהערכת ההשפעה של פעולותיה של גוגל ביחס לנסיבות. לגישת בית המשפט, הנציבות לא הוכיחה כי הסעיפים האמורים הרתיעו חדשנות, סייעו לגוגל לחזק את מעמדה הדומיננטי בשוק הפרסום המקוון או פגעו בצרכנים, ולפיכך ביטל את הקנס. מקור: רויטרס (מאת: פו יון צ'י).