אפל מבקשת למשוך את תביעתה נגד NSO

אולי יעניין אותך גם

אפל ביקשה לבטל את תביעתה נגד קבוצת NSO משום שלא תוכל לגשת לראיות החשובות ביותר לתביעתה, ובשל החשש שהממצאים שאפל תציג בתביעה עלולים לסייע ל-NSO ולמתחרותיה בפעולות הריגול שלהן. אפל מסתמכת על מאמר שפורסם ב-Guardian, לפיו גורמים ישראלים העלימו בסתר חומרים ממטה NSO, בפעולה שהשפיע גם על תביעות אחרות נגד קבוצת ה-NSO (כמו תביעתה של מטא). גורמים ישראליים הכחישו שהתערבו באופן כלשהו בתובענות האמריקאיות.

אפל הגישה את תביעתה נגד NSO בנובמבר 2021. היא טענה כי תוכנת פגסוס של NSO משמשת לריגול נגד משתמשי אפל, כולל פעילים פוליטיים ואזרחיים ועיתונאים. תוכנת פגסוס נועדה להשתלה במכשירי אנדרואיד או אייפון, לפעמים ללא כל אינטראקציה של המשתמש. היא אפשרה לתעד בסתר את כל פעולות המשתמש. NSO נכשלה בניסיונה להעביר את התביעה לבית משפט בישראל.

בעוד שקבוצת NSO ככל הנראה תברך על החלטת אפל, ייתכן כי אפל משכה את התביעה בין השאר בגלל דעיכתה של NSO בשוק תוכנות הריגול, התפתחות יכולות אפל בזיהוי רוגלות, ושיפור האבטחה במכשיריה (למשל באמצעות מצב "Lockdown" שמגביל את אפשרויות התקיפה של המכשיר). מקור: הוושינגטון פוסט (מאת: יוסף מן).