ארה"ב: ניתן צו מניעה נגד חוק המדיה החברתית של יוטה

אולי יעניין אותך גם

בית המשפט המחוזי של ארה"ב קיבל את בקשתו של NetChoice לצו מניעה זמני נגד חוק המדיה החברתית של יוטה (SB 194). השופט מצא של-NetChoice יש סיכוי משמעותי להצליח בתביעה, בטענה שהחוק מפר את הזכות לחופש ביטוי לפי התיקון הראשון לחוקה האמריקאית מפני שהוא מטיל מגבלות על תוכן שמתפרסם ברשתות החברתיות.

NetChoice הוא איגוד מסחרי המורכב מחברות טכנולוגיה כמו Google, Meta, Snap ו-X. האיגוד פועל במקביל נגד חוקים דומים במדיניות אחרות בארה"ב, כמו קליפורניה, ארקנסו, אוהיו, מיסיסיפי וטקסס. האיגוד טוען כי החוק מפר את הזכויות החוקתיות של תושבי יוטה, פוגע בפרטיותם ופוגע גם בחדשנות במדינה. בנוסף, טוען האיגוד שהחוק מפר התיקון הראשון בארה"ב, בכך שהוא מתנה את זכותם של תושבי יוטה לשתף ולקבל מידע באינטרנט בנכונותם למסור את מידע אישי רגיש במיוחד.

בשנת 2023 אישר בית המחוקקים של יוטה  חוקים חדשים הקובעים דרישה להסכמה הורית כתנאי לשימוש של ילדים בני פחות מ-18 ברשתות החברתיות. החוקים העניקו להורים שליטה מלאה על חשבונות ילדיהם, לרבות על פרסומיהם והודעותיהם הפרטיות. NetChoice הגיש תביעה נגד יוטה כדי למנוע את כניסת החוקים לתוקף ב-1 במרץ 2024. לאחר מכן, בית המחוקקים של יוטה אישר את חוק המדיה החברתית (SB 194), ש נועד להגן על בריאות הנפש ופרטיות הילדים, באמצעות אימות גילאיהם על ידי רשתות חברתיות והגבלת חשבונותיהם. החוק היה אמור להיכנס לתוקף ב-1 באוקטובר 2024, וכאמור נבלם לעת עתה בהחלטת בית המשפט.