גם בהולנד: קנס של 30.5 מיליון אירו על Clearview

אולי יעניין אותך גם

Clearview שוב על הכוונת: רשות הגנת המידע ההולנדית (Autoriteit Persoonsgegevens) קבעה כי חברת Clearview AI האמריקנית יצרה באופן לא חוקי מאגר תמונות פנים של נושאי מידע הולנדיים, והשתמשה בתמונות בלי שיידעה אותם על כך ותוך שהיא לא מאפשרת להם לממש את זכויותיהם כחוק.

Clearview AI מפתחת ומפיצה טכנולוגיה לזיהוי פנים עבור חברות, רשויות מדינה, אוניברסיטאות וגורמים פרטיים, למטרות מודיעין וחקירות. כדי לספק את שירותיה, מנהלת Clearview מאגר מידע המכיל תמונות פנים של למעלה מ-30 מיליארד נושאי מידע, ביניהם גם הולנדיים, שהיא קצרה (scraped) מהאינטרנט באופן אוטומטי. את התמונות היא מנתחת וממירה לקודים ביומטריים ייחודיים.

במסגרת החקירה שערך, גילה הרגולטור כי Clearview הפרה את ה-GDPR בשני מישורים מרכזיים. ראשית, היא לא יידעה את נושאי המידע על איסוף המידע הביומטרי שלהם ולא מסרה להם פרטים על עיבוד המידע כנדרש בחוק. שנית, היא סירבה לאפשר לנושאי מידע לממש את הזכויות שלהם בקשר עם המידע שנאסף. בעקבות הממצאים החליט הרגולטור להטיל על החברה קנס בגובה של 30.5 מיליון אירו ולהוציא נגדה צווים להפסקת ההפרות, שאי ציות להם יוביל לקנסות נוספים, של עד יותר מ-5 מיליון אירו. החברה לא התנגדה להחלטת הרגולטור ההולנדי ולכן אין ביכולתה לערער על הקנס.

law.co.il מזכיר כי זו כמובן אינה הפעם הראשונה בה Clearview עומדת במרכזה של חקירה רגולטורית (ואף נקנסת בשל הפרה). בין השאר, נחקרה החברה על ידי הרגולטורים בצרפת, איטליה, יוון, בריטניה וקנדה.