ארה"ב: אסור להשתמש בציוד המשלב תוכנות של קספרסקי

אולי יעניין אותך גם

המשרד לביטחון המולדת של ארה"ב (Homeland Security), יחד עם נציבות התקשורת הפדרלית (Federal Communications Commission), הכריזו אמש על איסור שימוש בארה"ב בציוד הכולל תוכנות אבטחת סייבר או אנטי-וירוס של חברת קספרסקי (Kaspersky). ההצהרה הבהירה עוד שהאיסור חל לא רק על התוכנות של קספרסקי, אלא גם על כל ציוד ששולבו בו תוכנות שסופקו או נוצרו על ידיה או מי מטעמה.

ב-20 ביוני 2024, לשכת התעשיה והאבטחה של משרד המסחר בארה"ב הודיעה כי נאסר על קספרסקי לספק ישירות או בעקיפין, תוכנות אנטי-וירוס, מוצרים או שירותים של אבטחת סייבר בארצות הברית. ימים אחדים לאחר מכן פרסמה לשכת המסחר החלטה סופית לפיה תוכנות אבטחת הסייבר והאנטי-וירוס של קספרסקי, מהוות סיכון בלתי מקובל לביטחון הלאומי של ארה"ב ולביטחון הציבור בארה"ב. חודש לאחר מכן, נוספו תוכנותיה של קספרסקי לרשימת ציוד ושירותי תקשורת בעלי סיכון בלתי מקובל. בהתאם לכך, אמש הורחב האיסור על השימוש במוצרי קספרסקי גם לציוד (חומרה) המשלב את תוכנותיה של קספרסקי.

law.co.il מזכיר כי בעקבות הסנקציות של המימשל, קספרסקי כבר הכריזה שתצא מארה"ב לפני כניסתו לתוקף של האיסור, כיוון שהיא לא יכולה לקיים יותר עסקים בארה"ב.