ברזיל חסמה את X

אולי יעניין אותך גם

ביום שבת החלה ברזיל לחסום את הרשות החברתית X, לאחר שבית המשפט העליון במדינה הורה לעשות זאת בעקבות סירובו של בעליה, אילון מאסק, לציית להוראות להשעות חשבונות של משתמשים ברשת.

שופט בית המשפט העליון של ברזיל, אלכסנדר דה מוראייס, הוא שהורה לרשות התקשורת במדינה לחסום את הגישה ל- X. בית המשפט העליון העניק למוראייס סמכויות נרחבות לקראת הבחירות ב-2022, במטרה להתמודד עם איומים על הדמוקרטיה ברשת. ברקע עמדו חששות מפני תנועת ימין קיצוני בהנהגת נשיא ברזיל לשעבר, ז'איר בולסונארו.

השופט מוראייס אף קבע בצו כי כל אדם בברזיל שינסה להשתמש ב-X באמצעות תוכנה פרטית כמו רשת וירטואלית פרטית (VPN) עלול להיקנס בסכום של כ-9,000 דולר ליום. בנוסף, הורה לאפל וגוגל למנוע הורדות של X בברזיל ושל אפליקציות VPN פופולריות מחנויות האפליקציות שלהן. הוא גם הקפיא את נכסי חברת הלוויינים Starlink, שאף היא בבעלותו של מאסק, בניסיון לגבות קנסות בסך שלושה מיליון דולר שהוטלו על X.

בהחלטתו, קבע השופט מוראייס כי מאסק הוא "עבריין" שמטרתו "לאפשר את הפצת הדיסאינפורמציה, דברי השנאה והתקפות על שלטון החוק הדמוקרטי, תוך הפרת חופש הבחירה של הבוחרים, על ידי הרחקתם ממידע אמיתי ומדויק."

מאז שנת 2022, דורגה ברזיל במקום הרביעי בעולם עם יותר מ-25 מיליון הורדות של אפליקציית X. במדינת הענק מתגוררים 200 מיליון תושבים. מקור: ניו-יורק טיימס (מאת ג'ק ניקאס וקייט קונגר).