ארה"ב: אנתרופיק מבקשת לדחות תביעת מו"לים על העתקת מילות שירים

אולי יעניין אותך גם

חברת הבינה המלאכותית Anthropic PBC, מפתחת צ'טבוט ה-AI "קלוד" (Claude), נתבעה לפני כעשרה חודשים על-ידי מו"לים של מוסיקה, בהם Universal Music Group, בטענה כי החברה הפרה זכויות יוצרים במילות השירים שהם מייצגים, על-מנת לאמן את מערכת ה-AI של קלוד. המו"לים מחזיקים בזכויות היוצרים בשירים פופולריים רבים. הם טענו כי אנתרופיק השתמשה במילות השירים לצרכי לימוד מכונה (machine learning), על-מנת לאמן את קלוד, מבלי שקיבלה לשם כך רישיון מתאים. התביעה טענה גם לתחרות בלתי הוגנת לעומת אתרים שקיבלו רשיונות לשימוש במילים ומכבדים זכויות יוצרים.

כעת, ולאחר שאנתרופיק הצליחה להעביר את הדיון בתביעה למדינת קליפורניה, עתרה חברת ה-AI לביהמ"ש בבקשה לדחות חלק מעילות התביעה המבוססות על הפרת זכויות יוצרים במילות השירים של המו"לים. החברה טוענת כי יש לדחות את הטענות כי החברה עודדה משתמשים להפר זכויות יוצרים, או שביצעה עוולות אחרות המפרות את זכויות המו"לים.

עם זאת, הבקשה לא עסקה בטענות העיקריות של המו"לים של העתקת היצירות, או לאפשרות כי שימוש כאמור ייחשב כשימוש הוגן. נציגי המו"לים מסרו מצדם כי מדובר בבקשה חסרת בסיס, ודוגמה לניסיון נוסף של חברת AI להימנע מלקחת אחריות על הפרה מאסיבית של זכויות יוצרים. בתביעתם טענו המו"לים כי למרות שהם תומכים בחדשנות בבינה מלאכותית, הרי שהפרת זכויות יוצרים היא גניבה וכי אנתרופיק מפיקה רווח מהפרות זכויות היוצרים, כפי שממחיש שווי החברה. מקור: רויטרס (מאת בלייק בריטיין).