השפעת חוק הבינה המלאכותית באירופה על מפתחי תוכנות

רוב יישומי הבינה המלאכותית היומיומיים כמעט לא יושפעו מה- AI Act האירופי. כך קובע ניתוח עדכני שביצע צוות חוקרים במדעי המחשב ומשפטים מאוניברסיטאות בגרמניה. המחקר בחן כיצד ישפיע ה- AI Act על המפתחים. הוא ממתוכנן להתפרסם במלואו בסתיו הקרוב.

על פי המחקר, מערכות בסיכון גבוה, כדוגמת אלה שמשמשות לסינון בקשות עבודה, דירוג אשראי או אבחון רפואי, יתמודדו עם דרישות נוקשות, ובהן הבטחת נתוני אימון לא מוטים ושמירה על 'לוגים' מפורטים לצרכי פיקוח.

אבל בעוד שהחוק מטיל מגבלות משמעותיות על מערכות AI בסיכון גבוה, יישומים רגילים כמו משחקי וידאו או מסנני דואר זבל כמעט לא יושפעו ממנו. באופן כללי, החוקרים רואים ב-AI Act מסגרת רגולציה מאוזנת שתשמור על היתרון התחרותי של אירופה בתחום הטכנולוגיה (law.co.il חשב עד כה שלאיחוד האירופי יש אמנם יתרון בתחומי הרגולציה ונחיתות מול ארה"ב וסין בתחומי הטכנולוגיה; אז חשב).

ה-AI Act נכנס באופן רשמי לתוקף ב-1 באוגוסט. הוא מהווה אבן דרך רגולטורית משמעותית בתחום האינטליגנציה המלאכותית ברחבי היבשת. החקיקה החדשה קובעת הנחיות לגבי מה שמערכות AI יכולות ואינן יכולות לעשות באיחוד ומתמקדת בהגנה על המשתמשים מפני סיכונים פוטנציאליים הקשורים בטכנולוגיות של בינה מלאכותית.