אנבידיה קצרה כמויות עתק של סרטי וידאו מהרשת לאימון בינה מלאכותית

אולי יעניין אותך גם

אנבידיה  (Nvidia), חברת הענק המתמחה בייצור מאיצים-גרפיים המשמשים בבינה מלאכותית ולמידת מכונה, השתמשה בכמויות עצומות של תכני וידאו שקצרה ללא רשות מאתרים פופולריים ובהם יוטיוב ונטפליקס לצורך אימון של מודל הבינה המלאכותית (AI) שלה. המודל אמור בין היתר, לשמש את אנבידיה בפיתוח מוצרי AI כמו פלטפורמת מציאות המדומה Omniverse, פלטפורמת DRIVE למערכות נהיגה אוטונומיות ויצירת "תאום דיגיטלי".

על פי תחקיר של אתר ,404 Media המתבסס על הדלפה של מסמכים, שיחות ומיילים פנימיים, אנבידיה פתחה בפרויקט בשם “Cosmos” שמטרתו לאסוף “ניסיון חזותי של חיי אדם שלמים מדי יום” לצורך אימון מודל AI. התחקיר טוען שלצורך אימון המודל, עובדי החברה נדרשו להוריד תכנים השווים באורכם ל-80 שנים מדי יום.

השימוש בהם נעשה ללא רשות ובלא קרדיט לבעלי הזכויות, תוך הפרת תנאי רישיון של הפלטפורמות שמהם הורדו. כך למשל, תנאי השימוש של יוטיוב אוסרים באופן מפורש על קציר מידע לצורך אימון מודלים של AI.

כדי להימנע מחסימה על ידי הפלטפורמות השונות, אנבידיה הורידה את סרטי הוידאו באמצעות מכונות וירטואליות (VM) עם כתובות IP מתחלפות. עוד עולה מהתחקיר, כי עובדי החברה הביאו את חששותיהם בפני מנהליהם, אך נאמר להם כי הפעולות מאושרות בקרב הדרגים הבכירים, וכי מדובר בהחלטה מנהלית מובהקת.

אנבידיה מחזיקה בעמדה שמדובר בשימוש הוגן אשר עומד בהתאמה מלאה לרוח חוק זכויות היוצרים. מקור: Engadget (מאת ויל שנקלין).