ארה"ב: כללים על שימוש ב-AI בשיחות והודעות טקסט

נציבות התקשורת הפדרלית בארה"ב (Federal Communications Commission - FCC) פרסמה הצעה יחת הודעות וביצוע שיחות הנוצרות על ידי בינה מלאכותית (AI) ללא הסכמה מפורשת ומראש של הנמענים. המתווה פורסם להערות הציבור במטרה להבטיח שקיפות, וכן להגן על הציבור בכלל, ועל קהל הצרכנים בפרט, מפני שימוש לרעה בטכנולוגיית AI. הוא גם נועד למנוע פעולות הונאה, חיקויים ומסירת מידע מוטעה.

הנציבות מגדירה במתווה מהי "שיחה שנוצרה על ידי בינה מלאכותית". הגדרה זו כוללת כל טכנולוגיה המייצרת טקסט מלאכותי או קול המוקלט מראש, באמצעות למידת מכונה, טכנולוגיה חישובית, חיזוי נתונים ומודלים גדולים של שפה (LLMs).

הכללים החדשים מחייבים את מבצעי השיחות, עוד בטרם ביצוען, לקבל הסכמה מפורשת וספציפית לתקשורת שנוצרת על ידי AI. בנוסף, בתחילת כל שיחה שכזו, יש ליידע את הצרכנים באופן גלוי וברור אודות השימוש ב-AI. הדרישה נועדה להגביר מועדות צרכנית ולאפשר לצרכנים לזהות בקלות רבה יותר שיחות בעלות סיכון גבוה, כדי להחליט על דעת עצמם כיצד ירצו להמשיך. עם זאת, הכללים עשויים להחריג שימושים ב- AI המסייעים לאנשים עם מוגבלויות בנגישות לאמצעי תקשורת.

law.co.il מזכיר כי בפברואר האחרון, ה- FCC אימצה פסיקה הצהרתית לפיה שיחות אוטומטיות המבוצעות באמצעות קול שנוצר על ידי AI נחשבות ל-"מלאכותיות" ואינן חוקיות.