אירופה: טיקטוק הסכימה להשבית תכונה ממכרת של האפליקציה

אולי יעניין אותך גם

טיקטוק השביתה את תוכנית התגמולים (reward program) שהיא מפעילה באפליקציה עבור משתמשים אירופים, לאחר שהאיחוד האירופי טען שהיא הופכת את האפליקציה לממכרת. ההחלטה על השבתת התוכנית התקבלה במסגרת הסדר פשרה ראשון מסוגו מכוח חוק השירותים הדיגיטליים.

תוכנית התגמולים פועלת במסגרת אפליקצית TikTok Lite, שאוספת פחות נתונים על אודות משתמשים מאשר הפלטפורמה המרכזית. התוכנית מתגמלת משתמשים בגירים בנקודות בתמורה לצפייה בסרטונים, סימוני "אהבתי" והזמנת חברים להצטרף לאפליקציה. את הנקודות יכולים המשתמשים להמיר לשוברי רכישה באמאזון או למטבעות טיקטוק שהם יכולים להעביר למשתמשים אחרים.

עם השקת טיקטוק לייט בספרד ובצרפת בחודש אפריל האחרון, האיחוד האירופי החל לבחון את החשד שהחברה הפרה את חוק השירותים הדיגיטליים לאחר שכשלה לדווח על סיכון ההתמכרות הפוטנציאלי הטמון בשימוש בתוכנית התגמולים. טיקטוק השעתה את פעילות תוכנית התגמולים באירופה כבר באפריל. ביום שני האחרון, במסגרת הסדר פשרה ראשון מסוגו בין החברה ובין הרגולטורים באיחוד, השביתה את התוכנית לחלוטין והתחייבה שלא להפעיל באפליקציה תכונות דומות בעתיד. מקור: הוושינגטון פוסט (מאת: קייל מלניק).