החלטה דרמטית בארה"ב: גוגל היא מונופול בחיפוש מקוון

אולי יעניין אותך גם

בית משפט פדרלי במחוז וושינגטון הבירה בארצות-הברית פסק אתמול כי גוגל מהווה מונופול בשוק החיפוש ברשת וכי היא ניצלה לרעה את כוחה כדי לשמר את מעמדה המונופוליסטי. לפי ממצאי בית המשפט, גוגל השקיעה סכומי עתק כדי לחסום מתחרים ולמנוע מהם לצמוח בשוק החיפוש ברשת, בהם מיקרוסופט עם שירות החיפוש בינג. באמצעות הסכמים עם חברות כדוגמת אפל, גוגל דאגה שמנוע החיפוש שלה יהיה נגיש יותר במכשירי הקצה של משתמשים לעומת מנועי חיפוש אחרים. מרבית הדיונים בתיק התנהלו בדלתיים סגורות בשל העיסוק במידע סודי מסחרי של גוגל ומתחרותיה.

את התביעה נגד גוגל הגיש הממשל הפדרלי בתקופת כהונת הנשיא לשעבר טראמפ. בעוד שהתביעה הזו עוסקת במנוע החיפוש של גוגל, הממשל הנוכחי בראשות הנשיא ביידן הגיש תביעה נוספת, שעודנה מתנהלת, המבקשת להכריז על גוגל כמונופול בתחום הפרסום המקוון. בשנה שעברה, פסק חבר מושבעים בבית משפט פדרלי בקליפורניה כי חנות האפליקציות של גוגל פועלת כמונופול.

הבית הלבן ושר המשפטים בארה"ב הביעו שביעות רצון מהחלטת בית המשפט אולם גוגל צפויה לערער על פסיקת בית המשפט. אם ההחלטה תעמוד גם בערעור, הממשל הפדרלי עשוי לדרוש סעדים כדוגמת קנס כספי, או צווים שמורים לגוגל לנקוט מהלכים להגברת התחרות בשוק החיפוש המקוון. הסעד החמור ביותר שהממשל רשאי לדרוש הוא פירוק עסקי החיפוש המקוון של גוגל והפרדתם לחברה עצמאית. מקור: סי.אן.אן (מאת: בריאן פאנג, קלייר דאפי).