אירופה: X הפרה את חוק השירותים הדיגיטליים

אולי יעניין אותך גם

סימון הוי הכחול בפלטפורמת X (לשעבר טוויטר) מטעה משתמשים באופן שמפר את הוראות חוק השירותים הדיגיטליים (ה-DSA). כך קבעה הנציבות האירופית בתום חקירה בת שבעה חודשים. זוהי הקביעה הפורמאלית הראשונה אי פעם של הפרת ה-DSA, מאז נכנס לתוקף.

חברת המדיה החברתית הוגדרה כ"פלטפורמה מקוונת גדולה במיוחד" בחודש אפריל בשנה שעברה. כמה חודשים לאחר מכן פתחה הנציבות בחקירה, שהתמקדה בדפוסים האפלים (dark patterns) שהחברה מפעילה כדי לעצב את התנהגות המשתמשים ולהשפיע עליה וכן במידת השקיפות שהיא מספקת לציבור ולרגולטורים.

כזכור, בסוף שנת 2022 החלה X לאפשר למשתמשים לרכוש את סימון הוי הכחול בחשבונם בפלטפורמה – סימון שמעיד לכאורה על חשבון מאומת. לטענת הנציבות, הסימון באופן זה אינו תואם את הנוהג בתעשייה ומשפיע לרעה על יכולת המשתמשים לקבל החלטות חופשיות ומושכלות לגבי המהימנות של החשבונות איתם הם מקיימים אינטראקציה. עוד מצאה הנציבות במסגרת החקירה, כי X לא עמדה בחובותיה להציע גישה נוחה למידע הנוגע לפרסומות בפלטפורמה ולאפשר לחוקרים לגשת לנתונים הציבוריים שלה.

כעת, נתונה ל-X הזכות להגיב לאישום. אם תקבע הנציבות שהחברה אשמה בהפרת ה-DSA, היא עלולה לעמוס בפני קנס בגובה של עד 6% מהמחזור הגלובלי השנתי שלה. במקביל, מנהלת הנציבות חקירות נוספות ונפרדות נגד X בחשד להפצת תוכן בלתי חוקי ואי נקיטה באמצעים להתמודדות עם דיסאינפורמציה. מקור: רויטרס (מאת: פו יון צ'י).

law.co.il מזכיר כי כמה ענקיות טכנולוגיה נוספות ניצבות במוקד חקירות מכוח ה-DSA, ביניהן מטא ו-ByteDance (טיקטוק).