יוטה: הוקם המשרד למדיניות בינה מלאכותית

מחלקת המסחר של מדינת יוטה שבארצות הברית השיקה השבוע באופן רשמי את פעילותו של משרד מדיניות הבינה המלאכותית (Office of Artificial Intelligence Policy), שיהיה אחראי על עיצוב מדיניות הפיתוח והשימוש בבינה מלאכותית במדינה. זהו המשרד הראשון מסוגו בארצות הברית.

המשרד נועד לייעץ לעסקים, מוסדות אקדמיים ובעלי עניין אחרים בנושאים רגולטוריים, תוך טיפוח החדשנות ושמירה על ביטחון הציבור. במסגרת המשרד תפעל מעבדת למידה, שמטרתה לסייע ביצירת שיתופי פעולה בין מומחים בתעשייה, אקדמאים ורגולטורים לשם קביעת שיטות העבודה המומלצות והסטנדרטים הרצויים בתחום הבינה המלאכותית. הנושא הראשון בו תעסוק המעבדה הוא השימוש בבינה מלאכותית בתחום הבריאות, בדגש על בריאות הנפש.

המשרד אף מוסמך להציע לגורמים הפועלים במסגרת המעבדה להתקשר בהסכמי "הגירה רגולטורית". במסגרת ההסכמים הללו ניתן יהיה לקבוע מגבלות על הקנסות המוטלים בשל הפרות רגולטוריות, תקופות מעבר וכל התאמה אחרת הנדרשת בתקופת הבחינה של יישום מסוים של טכנולוגיות בינה מלאכותית.

מדינת יוטה היא מהחלוצות בארצות הברית ברגולציה של תחום הבינה המלאכותית. כבר בשנת 2018 הקימה את המרכז המדינתי למצוינות בבינה מלאכותית, ובחודשים האחרונים חוקקה חוק בנושא בינה מלאכותית יוצרת (Generative AI) שחל על המגזר הפרטי. מקור: Government Technology.