ברזיל אוסרת על מטא לאמן AI

אולי יעניין אותך גם

מטא, חברת האם של אינסטגרם ופייסבוק, מסכנת את נושאי המידע בברזיל ועלולה לגרום לפגיעה חמורה ובלתי הפיכה בזכויות היסוד שלהם  - בשל כך הודיעה הרשות הלאומית להגנת המידע בברזיל כי מטא לא תוכל להשתמש בנתונים שמקורם במדינה כדי לאמן את הבינה המלאכותית שלה (AI). ברזיל מהווה את אחד השווקים הגדולים ביותר של מטא, עם 102 מיליון משתמשים פעילים במדינה, ואוכלוסיה המונה לפחות 203 מיליון פריטים.

במאי האחרון מטא פרסמה בבלוג ברזילאי שהיא תוכל להשתמש בנתונים שאנשים שיתפו בפומבי על המוצרים והשירותים שלה עבור חלק מתכונות ה-AI, שיכולים לכלול פוסטים, תמונות ומלל נלווה (כפי שמפורט במדיניות הפרטיות של החברה). מטא הבהירה כי מי שלא יהיה מעוניין להיכלל כחלק מנתוני אימון ה-AI, יוכל פשוט לסרב להשתתף (opt-out). עם זאת, הרשות הלאומית להגנת המידע מצאה כי קיימים קשיים מוגזמים ולא הוגנים כמנסים לבצע opt-out, ושמטא לא סיפקה מספיק מידע כדי לאפשר לנושאי המידע להיות מודעים להשלכות האפשריות של השימוש בנתוניהם האישיים לאימון ה-AI.

דובר מטה אמר בהצהרה שהחברה מאוכזבת מההחלטה ומתעקשת שהשיטה שלה תואמת את חוקי הפרטיות והתקנות בברזיל. לפי הדובר, ההחלטה פוגעת בחדשנות, בתחרות ,בפיתוח AI ומובילה לעיכובים נוספים בהנגשת היתרונות של AI לאזרחי בברזיל. מטא נדרשת להוכיח כי צייתה להחלטה תוך חמישה ימי עבודה, כאשר הקנס בגין אי ביצוע עומד על 50,000 ריאל (33,900 ש"ח) ביום. מקור: AP News (מאת: אלונור הוגס).