ארה"ב: נפסל חוק למניעת פשיעה קמעונאית מקוונת בג'ורג'יה

אולי יעניין אותך גם

בית משפט מחוזי במדינת ג'ורג'יה שבארצות הברית בלם בתחילת השבוע את כניסתה לתוקף של חקיקה חדשה המטילה חובות על שווקים מקוונים במסגרת מסחר אלקטרוני. "חוק המאבק בפשיעה קמעונאית מאורגנת" (Combating Organized Retail Crime Act) היה אמור להיכנס לתוקף ב-1.7.2024.

החוק, כשמו, נועד למנוע פשיעה קמעונאית מאורגנת. בין היתר, הוא מטיל על שווקים מקוונים דוגמת קרייגסליסט את החובה לאסוף מידע על אודות מוכרים הפועלים בפלטפורמה בנפח גבוה, ואף לאמת אותו. זאת, בין בעסקאות שביצעו דרך השוק המקוון ובין בעסקאות שביצעו מחוצה לו.

תקפותו של החוק נדונה במסגרת עתירה שהגיש איגוד הסחר המקוון NetChoice. בית המשפט קיבל את העתירה בקבעו כי החוק של ג'ורג'יה סותר את חוק יידוע הצרכנים הפדרלי (Integrity, Notification, and Fairness in Online Retail Marketplaces for Consumers Act). החוק הפדרלי מחייב שווקים מקוונים לאסוף ממוכרים הפועלים בנפח גבוה נתוני חשבונות בנק, פרטי קשר וזיהוי לצרכי מס, רק כאשר הם מבצעים מכירות דרך השוק המקוון – הוראה שעומדת בסתירה ברורה להוראת החוק בג'ורג'יה. בית המשפט הדגיש כי במקרים בהם חוק מדינתי מתנגש עם חוק פדרלי, ידו של החוק הפדרלי על העליונה. מקור: The Atlanta Journal Constitution (מאת: רוזי מאנינס).