אירופה: מטא מפרה את החוק במודל דמי שימוש ללא פרסום ממוקד

אולי יעניין אותך גם

נציבות האיחוד האירופי הודיעה השבוע כי לאחר בחינה ראשונית של מודל המנוי נטול הפרסומות של מטא (פייסבוק לשעבר) הנציבות הגיעה למסקנה כי החברה מפרה את חוק השווקים הדיגיטליים באיחוד האירופי (Digital Markets Act). המודל למנוי של מטא, שהושק בשנה שעבר, מציע למשתמש בחירה בינארית בין תשלום דמי שימוש חודשיים בסך כ-13 אירו למנוי ללא פרסומות, לבין הסכמה לשימוש במידע אישי לצורך פרסום ממוקד וקבלת גישה ללא תשלום.

לפי הודעת הנציבות, מודל המנוי החדש של החברה מפר את הוראות החוק בכך שהוא לא מציע שירות זהה המצמצם את השימוש במידע אישי ובכך שהוא לא מאפשר למשתמשים בחירה חופשית האם להסכים או לסרב לשימוש חוצה-פלטפורמות במידע האישי שלהם. חקירת הנציבות נעשתה בשיתוף פעולה עם רשויות הגנת מידע באירופה. כזכור, מועצת רשויות הגנת המידע הלאומיות של מדינות האיחוד האירופה (European Data Protection Board - EDPB) פרסמה לפני חודשים אחדים חוות דעת שקובעת כי הסכמה לפרסום ממוקד במקום תשלום דמי שימוש - פסולה.

מטא דחתה את ממצאי הנציבות ומסרה כי מודל המנוי הושק בהתאם לכללים שקבע בית המשפט הגבוה באירופה. למטא ניתנת כעת הזמנות לערער על ממצאיה הראשוניים של הנציבות, ולאחר מכן תקבל הנציבות החלטה סופית בעניין זה - לא יאוחר ממרץ 2025. לפי חוק השווקים הדיגיטליים, הנציבות מוסמכת להשית על מטא קנס בשיעור של עד 10% מהמחזור השנתי העולמי של החברה. מקור: CNN (מאת: אולסיה דמיטרקובה).