אירופה: מיקרוסופט ניצלה לרעה את כוחה בשוק

מיקרוסופט ניצלה לרעה את כוח השוק שלה כשצירפה את תוכנת ההיוועדות החזותית Teams לחבילת תוכנות עסקיות (bundle) שהיא מציעה לרכישה למשתמשים, ובכך קידמה אותה על פני שירותים מתחרים. כך קבעו ממצאים ראשוניים של חקירת הרגולטור בתחום התחרות באיחוד האירופי.

במסגרת החקירה נמצא כי מאז שנת 2019 לפחות, כוללת מיקרוסופט את Teams שבבעלותה בכל חבילת Microsoft Office שהיא מוכרת למשתמשים (אשר כוללת, בין השאר, את Word, Excel ושירות הדואר האלקטרוני Outlook). במסגרת השימוש בחבילה, לא איפשרה מיקרוסופט למשתמשים לבחור האם ברצונם להירשם ל-Teams כשרכשו תוכנות אחרות שבבעלותה. כמו כן, מיקרוסופט פעלה באופן שהקשה על יישומים מתחרים, דוגמת Zoom ו-Slack, לעבוד עם תוכנות Office שלה. עם פרוץ מגפת הקורונה והעלייה המשמעותית בשימוש בכלים המאפשרים תקשורת ועבודה מרחוק, יתרון השוק שמיקרוסופט ביססה עבור Teams הפך בולט יותר ויותר.

עם הפתיחה בחקירה, החלה מייקרוסופט להציע חבילות שאינן כוללות את Teams, אך האיחוד האירופי סבר שפעולה זו אינה מספקת. לדברי הרגולטור, מיקרוסופט עלולה לעמוד בפני קנסות בסכום של עד 10% מההכנסות הגלובליות שלה. מקור: הוושינגטון פוסט (מאת: קאט זקרז'בסקי וארון גרג).