מייסד וויקיליקס שוחרר ושב לאוסטרליה

אולי יעניין אותך גם

לאחר 14 שנים של מאבק משפטי, מתוכם 62 חודשים בכלא מאובטח בלונדון, מייסד אתר וויקיליקס, ג'וליאן אסאנג', שוחרר ושב חזרה לאוסטרליה, במסגרת הסכם הטיעון שנחתם עמו. אסאנג' הגיע היום לאולם בית המשפט בארה"ב באיי מריאנה הצפוניים (הממוקמים כ-6,000 ק"מ מערבית להוואי), והודה באשמה בקשירת קשר שלא כדין להשגת והפצת מידע מסווג על תפקידו, באחת מהדלפות המידע הגדולות ביותר של חומר מסווג בתולדות צבא ארה"ב.

אסאנג' אמר במשפט כי בעבודתו כעיתונאי, הוא עודד את המקור שלו לספק מידע מסווג כדי לפרסמו, תחת הגנת התיקון הראשון לחוקת ארצות הברית (כמו חופש העיתונאות). עם זאת, הוא גם הכיר בכך שהתיקון הראשון וחוק הריגול בארה"ב סותרים זה את זה, ולכן יהיה קשה יהיה לו לנצח במאבק ביניהם. בית המשפט לקח בחשבון במסגרת עסקת הטיעון את 62 החודשים בהם שהה בכלא המאובטח בלונדון כזמן ריצוי מאסרו בפועל, ולכן שחרר את אסאנג'. כעת כל מה שנשאר לאסאנג' לעשות הוא לשלם לאוסטרליה את עלויות שינועו חזרה ארצה, העומדות על מאות אלפי דולרים.

law.co.il מזכיר כי אתר וויקיליקס אפשר למשתמשיו "להלשין" באופן אנונימי אודות שחיתויות ונושאים שונים והיה מעורב בהדלפות ענק של ה-CIA. אסאנג' ואתר וויקיליקס הפכו לפופולריים ב-2010 לאחר שורה של הדלפות הקשורות למלחמות בעיראק ובאפגניסטן. ב-2010 היה מבוקש בשוודיה עקב האשמות של תקיפה מינית, וב-2012 מצא מקלט מדיני בשגרירות אקוודור במערב לונדון, עד שנעצר ב-2019 תחת צו הסגרה ממשרד המשפטים האמריקאי. מקור: CNN (מאת: לורן סעיד-מורהאוס ותומס מנגלונה).